חדשות בארץ

לוחם מג"ב שנפצע בינוני משחזר את הפיגוע: "המחבל קפץ עלי, ניתרתי עליו בחזרה"

"זיהיתי את המחבל קופץ עליי, ניתרתי עליו בחזרה וננעלתי לו עם יד שמאל על יד. עם יד ימין חנקתי אותו עד שהפלתי אותו לרצפה", לוחם מג"ב שנפצע בינוני בפיגוע הדקירה בשער שכם משחזר

  • ח' אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול אמיר כהן וסגן מפקד מחוזי ירושלים דני לוי הגיעו הבוקר (שני) לביקור אצל רס"ר ר' שנפצע באורח בינוני בצווארו בפיגוע הדקירה אמש בשער שכם.

רס"ר ר', המאושפז בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שחזר את פיגוע הדקירה והרגעים שלפניו. לדבריו, הכוח חשד במחבל ששהה במשך זמן מה באזור שער שכם, והכניס אותו לעמדת האבטחה לבידוק. במהלך הבדיקה שלף המחבל סכין ודקר אותו בעוצמה בצווארו. בחסדי שמים ר' לא איבד עשתונות, הוא התנפל על המחבל בחזרה והפיל אותו. לוחם נוסף שהיה במקום ירה במחבל ונטרל אותו.

"זיהיתי את המחבל קופץ עליי, ניתרתי עליו בחזרה וננעלתי לו עם יד שמאל על יד. עם יד ימין חנקתי אותו עד שהפלתי אותו לרצפה", תיאר.

שבתאי אמר ללוחם הפצוע: "הגבת בדיוק כפי שאנו מצפים. האינסטינקט שלך לקפוץ עליו ולהשתלט עליו לצד הפעילות המשותפת של הצוות בסוף עם הניטרול בירי שפגע בו בטווח אפס בלי לסכן אותך, זו מקצועיות. בסוף יש מחבל מנוטרל.

"ההחשדה שלכם את המחבל, והתפקוד המשולב שלכם הצילו חיי אזרחים רבים. אנחנו ננצח בזכות עבודה של אנשים כמוך ולוחמים שנמצאים מסביב ועושים את העבודה. כל הכבוד לך", ציין המפכ"ל בהתפעלות.

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, שיבח אף הוא את הלוחם: "בהשראת הפיגועים שראינו לאחרונה, הכוונה של המחבל הייתה לפגוע ביהודים וחפים מפשע שעוברים באזור. היכולת שלכם להחשיד את המחבל בצורה מהירה, בשילוב הנחישות והחתירה למגע שהפגנתם באירוע מנעה פגיעה משמעותית הרבה יותר. תחת הפציעה התפקוד שלך היה מרשים ומקצועי, כך אנחנו מצפים מלוחמינו לפעול, ישר כוח".

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי חל שיפור במצבו של הלוחם בן ה-24, והוא מוגדר כעת קל-בינוני. הלוחם פונה עם פצע דקירה בצווארו ובמהלך הלילה נותח. הוא הועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ וצפוי לעבור במהלך היום למחלקה.

תגיות:שער שכםפיגוע דקירהיעקב שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה