חדשות בארץ

בסיוע המשותפת: הקואליציה הפילה את הצעות אי האמון של האופוזיציה

בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת הצליחה הקואליציה, בסיוע הרשימה המשותפת, להפיל שתי הצעות אי אמון של האופוזיציה. בנט בישיבת סיעת ימינה: "להירתם בכל כוחנו לשימור הקואליציה ואולי גם להרחבתה"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת דחתה הערב (שני), בפתח כנס הקיץ של הכנסת, את שתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה. הצעת אי האמון של הליכוד נדחתה ברוב של 61 מתנגדים מול 52 תומכים. בהצעת אי האמון של המפלגות החרדיות תמכו 52 חברי כנסת מול 56 שהתנגדו.

חברי הרשימה המשותפת הצטרפו לקואליציה בהתנגדות להצעת אי האמון של הליכוד, ונעדרו מההצבעה על הצעת אי האמון השנייה. חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שהוכרז כפורש מסיעת ימינה, וחברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מהקואליציה נעדרו מההצבעות. כך גם חברי רע"מ, שהודיעו על המשך הקפאת חברותם בקואליציה.

במפלגת הציונות הדתית הגיבו על תוצאות ההצבעה: "למי שהיה עוד היה ספק שממשלת בנט-עבאס-שקד לא תהסס להישען על הרשימה המשותפת, קיבל היום את התשובה – או יותר נכון את הבושה".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לכתבים, בצאתו מהמליאה לאחר ההצבעה, כי "כל הצבעות האי אמון נפלו, אנחנו מתחילים את המושב הזה ברגל ימין. הרוב הדומם בישראל רוצה בהצלחת הממשלה, הצלחת המדינה, בהמשך השגשוג הכלכלי וביציבות. כדאי שהרוב הדומם גם ידבר קצת יותר. מכל מקום, אנחנו נמשיך לקחת את המדינה קדימה לצמיחה ולביטחון, אבל בעיקר נעשה את זה ביחד".

מוקדם יותר אמר בנט בישיבת סיעת ימינה כי "חשוב מאוד להחזיק את הקואליציה. החלופה היא לחזור שנה אחורה, וזה איום ונורא. צריכים להירתם בכל כוחנו לשימור הקואליציה, קיום הממשלה ואולי גם להרחבתה".

בתגובה לדברים, הוציאו בש"ס וביהדות התורה הודעה משותפת בה נאמר: "הממשלה הנוכחית אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת, פוגעת פעם אחר פעם בציבור החרדי והמסורתי. נמשיך לעשות הכל להחלפתה בממשלה לאומית, שתיתן ביטחון לתושבי ישראל ותייצג בכבוד את מסורת ישראל והשכבות החלשות".

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסתהצעת אי אמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה