חדשות בארץ

לראשונה מזה 24 שנה: מועצה מקומית חדשה תוקם ביו"ש

היישובים שערי תקווה ועץ אפרים יאוחדו למועצה מקומית חדשה, שתיקרא "שער השומרון"

  • ט' אייר התשפ"ב
 (צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90) (צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90)
אא

מועצה מקומית חדשה תוקם ביו"ש, לראשונה מזה כ-24 שנה. המועצה החדשה תורכב מהישובים עץ אפרים ושערי תקווה, ותיקרא "שער השומרון".

אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, חתם אתמול (שני) על הצו לאיחוד היישובים, ובכך הושלם המהלך שקיבל את תמיכתם ואישורם של שרת הפנים איילת שקד ושר הביטחון בני גנץ.

בשומרון ישנם מספר יישובים שהפכו למועצות מקומיות, בהם קרני שומרון, קדומים, אלקנה ועוד. על פי הניסיון המצטבר בהיסטוריה של ההתיישבות, הפיכת יישוב גדול למועצה מקומית תורמת בצורה משמעותית לצמיחת המקום, ועשויה להפוך אותם למרכז עירוני גדול. כך באריאל, שהייתה יישוב של המועצה האזורית שומרון ולאחר שהפכה לרשות נפרדת, הקימה אוניברסיטה והפכה לעיר.

ב-7 השנים האחרונות קידמה המועצה האזורית שומרון את הפיכת שערי תקווה ועץ אפרים לרשות מקומית עצמאית וחזקה.

הפעם הקודמת בה הוקמה מועצה מקומית ביו"ש היתה בשנת 1998 כאשר הוקמה מועצה מקומית בית אל. מועצת בית אל הוקמה בעקבות הבטחה של נתניהו לרחבעם זאבי גנדי כחלק מעסקה למען ההתיישבות, בתמורה להצבעה בעד התקציב דאז.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על ההחלטה ואמר: "מדובר בצעד שיחזק בצורה אסטרטגית ומשמעותית את כלל ההתיישבות בשומרון ויתן מענה מוניציפלי של רמת חיים והשקעות ברמה גבוהה בהרבה יותר לטובת התושבות והתושבים. הקמת מועצה מקומית עצמאית היא מהלך הסטורי ואסטרטגי לקידום ההתיישבות. כך למדתי ממורי ורבי, מייסד ההתיישבות בשומרון וראש המועצה לשעבר בני קצובר, שתמיד היה דוחף לשחרר יישובים שגדלו ולהפוך אותם למרכזים עירוניים גדולים. הדרך למיליון יהודים בשומרון היא יותר יישובים, היאחזויות, חוות שמתפרשות על השטח ויישובים גדולים שיהפכו למרכזים עירוניים גדולים ויביאו את המסות".

דגן הודה לשר הביטחון בני גנץ, לשרת הפנים איילת שקד, לשר הפנים הקודם אריה דרעי, לוועד המקומי שערי תקוה בראשותה של ליאורה טושינסקי ולוועד המקומי עץ אפרים בראשותו של יעקב חרמון.

תגיות:יהודה ושומרוןמועצה מקומית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה