נציגי מועצת השורא יצביעו הבוקר (רביעי) על החלטתם: האם להפשיר את חברותה של רע"מ בקואליציה, או שהסיעה תתפטר מהכנסת. כן יחליטו חברי המועצה כיצד יצביעו חברי הסיעה היום בהצעה לפיזור הכנסת.

מסיבת עיתונאים, בה היו מכריזים חברי הסיעה על החלטתם, תוכננה להבוקר. בעקבות מותה של העיתונאית מירי בג'נין – מסיבת העיתונאים בוטלה, ומועצת השורא תקבל את החלטתה בווטסאפ.

מועצת השורא, המורכבת מחכמי הדת של התנועה האסלאמית, התכנסה אמש לדיון ארוך ומתוח על עתידה של רע"מ בקואליציה. גורמים ברע"מ ובמועצת השורא לוחצים על מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה על רקע חוסר הסכמות בסוגיית הר הבית.

אמנם מסתמן שרע"מ לא תפרוש, אך תמשיך את הקפאת חברותה בקואליציה. עם זאת, המפלגה הערבית עשויה להפתיע בהצבעה על פיזור הכנסת.

מליאת הכנסת תתכנס היום לדון בהצעות חוק פרטיות, כאשר על סדר יומה של המליאה מונחת הצעת חוק לפיזור הכנסת, שאותה הגיש הליכוד. נכון להבוקר, החוק לפיזור הכנסת צפוי לעלות להצבעה בקריאה טרומית. במידה ורע"מ יחליטו כי הם לא מגיעים להצבעה, החוק לפיזור הכנסת יעבור בקריאה טרומית.

הסכנה מבחינת האופוזיציה טמונה בכך שאם החוק עולה להצבעה ולא עובר – אי אפשר להעלות אותו שוב במשך כחצי שנה, אלא בנסיבות מיוחדות. בליכוד יעקבו בדריכות אחר מיקומם של חברי מפלגת רע"מ. אם הם ישהו במליאה - סביר להניח שבליכוד לא ייקחו סיכון. ח"כ יואב קיש מהליכוד אמר אתמול כי "החוק צריך לעלות רק אם יש ודאות מלאה שהוא עובר. רק אם מנסור עבאס יעלה לייב בפייסבוק שהוא בחרמון – אז אפשר להעלות. אם לא, נחכה שיהיו עוד אצבע או עוד מפלגה שתתמוך".

אם החוק יעבור, מדובר במכה מוראלית קשה לקואליציה. אך אם האופוזיציה תעלה את החוק והוא לא יקבל רוב או ייפול לבסוף – זו תהיה מכה קשה ביותר דווקא לאופוזיציה. מנגד, חברי האופוזיציה טוענים כי "אם חוק פיזור הכנסת יעבור, יתחיל כדור שלג שלא יהיה ניתן לעצור אותו, וחברי הכנסת של רע"מ, תקווה חדשה וימינה יבינו שאין סיבה להילחם יותר על שרידות הממשלה".

ברשימה המשותפת הודיעו אתמול כי הם יתמכו בהצעה לפיזור הכנסת.

המערכת הפוליטית ממתינה במתח להכרעת רע"מ, שהחלטתה עשויה להשפיע ישירות על המשך קיומה של הקואליציה.

בליכוד אמרו: "העובדה שעתיד הממשלה הנוכחית תלוי במועצת השורא של האחים המוסלמים היא עוד שפל היסטורי שאליו גורר אותנו בנט. ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור".