חדשות יהדות

הפוסק מבני ברק לעולים למירון: "חובה לשמור על ההנחיות"

הגאון רבי יהודה אריה דינר, רבה של מרכז בני ברק, מסביר כי חובה לשמור על הנחיות הסדרנים והוראות הבטיחות בהילולת הרשב"י במירון

  • י' אייר התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגאון רבי יהודה אריה דינר, רבה של מרכז בני ברק, קורא לתלמידיו לשמור על הוראות הסדרנים ועל כל הנחיות הבטיחות בל"ג בעומר במירון.

בראשית דבריו מסביר הרב דינר שהדרך הטובה ביותר להידבק לרשב"י היא ללמוד את דבריו בגמרא. “אנחנו עומדים כמה ימים לפני ל”ג בעומר, יום ההילולא של רשב”י וכל אחד רוצה לקחת רוחניות כמה שאפשר באותו היום", פתח הרב דינר. "שמעתי מבעל שבט הלוי זצ”ל שהחסידים שהיו בישיבת חכמי לובלין באותם ימים, היו יושבים בחדר שיעורים וחוזרים על המימרות של רבי שמעון בר יוחאי”.

הרב דינר הוסיף וציטט את דבריו של מרן הרב שך זצ"ל ושל ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין: "מרן הרב שך היה אומר לנו תמיד: אדרבא, רוצים קשר עם רשב”י? הכי טוב לשבת ללמוד בגמרא, כל מקום שיש מימרא בשם ר’ שמעון, זה רשב”י. כששפתותיו דובבות בקבר, אז מקבלים הכל. גם מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין, אומר לשבת ללמוד ובכך שואבים רוחניות בצורה הכי טובה”.

הרב דינר התייחס לעולים למירון ביום ההילולא: "מי שבכל זאת רוצה ללכת, צריך לדעת שבשנה שעברה היה מה שהיה ולכן חייבים לשמור על ההוראות של הסדרנים, ולשמור על השעות שמותר לשהות שם. לשמור על הסדר, והשם יעשה שבזכות זה יתקבלו כל התפילות וישועת השם כהרף עין”.

על מנת לשמור על חייהם של העולים למירון, יתקיימו השנה מספר שינויים משמעותיים, ביניהם: כלל השוהים בהר יחוייבו ברכישת כרטיס נסיעה שמהווה היתר שהייה בהר, יתקיים מעמד הדלקה מרכזי אחד, והשהות בהר תוגבל לזמן קצוב בהתאם לכרטיס שנרכש.

בשונה משנים קודמות, השנה נדרשת רכישת כרטיסי נסיעה מראש, וגם בעלי רכבים פרטיים יחוייבו ברכישת כרטיס למקטע הסופי בין החניון להר. כרטיסי הנסיעה ישמשו כאמור ככרטיסי שהייה בהר. הכניסה להר מירון, תתאפשר רק באמצעות שאטלים.

שנה לאסון מירון: בואו נתגייס כולנו בל"ג בעומר, בכל עיר ובכל קהילה, ונקדיש 45 דקות לימוד לעילוי נשמת 45 ההרוגים, וכמובן גם לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי ששנים רבות ישב עם בנו ועסקו בתורה. שתפו והפיצו:

תגיות:מירוןבטיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה