חדשות בארץ

הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה: נחקור באופן עצמאי את מות העיתונאית בג’נין

הפלסטינים מסרבים לחקירה משותפת עם ישראל, ומשיבים כי יבדקו בעצמם את הקליע שהרג את עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה

  • י"א אייר התשפ"ב
(צילום: שיר טורם / פלאש 90)(צילום: שיר טורם / פלאש 90)
אא

הפלסטינים מסרבים לחקירה משותפת עם ישראל, ומשיבים כי יבדקו בעצמם את הקליע שהרג את עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה – כך הודיע הבוקר (חמישי) השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח'.

"ישראל ביקשה חקירה משותפת לאירוע, וכן לבדוק את הקליע שרצח את העיתונאית שירין", כתב א-שייח', הנחשב לאחד האחראים המרכזיים לקשר עם ישראל, בחשבון הטוויטר שלו. "אנחנו סירבנו והודענו שהחקירה שלנו תתקיים באופן עצמאי, ובסיומה נודיע למשפחתה של אבו עאקלה, לאמריקנים, לקטאר ולכל העולם על תוצאות החקירה שתיערך בשקיפות גבוהה. כל האינדיקציות והעדויות והעדים מצביעות על כך שהיא חוסלה על ידי יחידות מיוחדות ישראליות".

מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן פנה לפלסטינים בבקשה לקבל את הקליע שנמצא בגופה של העיתונאית, במטרה לערוך בו בדיקה פורנזית על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת, בניסיון להתחקות אחר מקור הירי. הפלסטינים, כאמור, סירבו.

גורם ביטחוני בכיר סיפר כי "מתוך שקיפות ופתיחות, מדינת ישראל הציעה לנציג הרשות הפלסטינית וכן לנציג אמריקאי להיות נוכחים בתהליך הבדיקה הפורנזית של הקליע".

בשלב זה לא ברור אם העיתונאית נפגעה מירי החיילים או מירי חמושים פלסטינים. תחקיר ראשוני שנערך בצה"ל מצביע על כך שהעיתונאית הפלסטינית היתה במרחק שבין 100 ל-150 מטרים מכוח צה"ל שפעל בג'נין, כשנפגעה מירי. בזמן הפעילות ירו הלוחמים מיחידת דובדבן כמה עשרות קליעים. במקביל, חמושים פלסטינים ירו לעבר כוחות צה"ל ללא אבחנה, ובאחד הסרטונים שהופצו ברשת נשמעים החמושים צוהלים: "פגענו בחייל. הוא שוכב על הרצפה". כיוון שאף חייל ישראלי בחסדי שמים לא נפגע, ייתכן מאוד כי הקליע שלהם פגע דווקא בכתבת.

אלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז, אמר כי אינו שולל שום גורם אפשרי למותה של אבו עאקלה. "היה לעבר לוחמי צה"ל ירי פראי וחסר אבחנה ממספר מקומות. בשלב זה אני לא יודע לקבוע בוודאות ממה היא נפגעה", אמר בראיון לכאן 11.

בישראל רואים חשיבות בבירור מקיף של נסיבות מותה של העיתונאית. כאשר יגיע הקליע לישראל, יוכלו לקבוע ביתר וודאות מהו מקור הירי שהרג את שירין אבו עאקלה.

תגיות:פלסטיניםאל ג'זירהשירין אבו עאקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה