סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: גם דברים שנחשבים כרגע לא הגיוניים יכולים להפתיע לטובה

למרות אווירת הדכדוך האיומה והידיעה שהעם יוצא לגלות, אז, דווקא אז, אומר ירמיהו משפט מדהים: "עוֹד יִקָּנוּ בָתִּים וְשָׂדוֹת וּכְרָמִים בָּאָרֶץ הַזֹּאת"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרשת השבוע היתה פרשת "בהר", וההפטרה המרתקת היא מהנביא ירמיהו. בהפטרה העיר ירושלים כבר במצור, תחת הבבלים. אלה הם ימיה האחרונים לפני חורבנה. הנביא ירמיהו, שהושלך לכלא, מצטווה על ידי אלוקים לעשות מעשה לא הגיוני: לקנות בעיר שדה. הוא עושה זאת ומבצע עסקת נדל"ן, למרות אווירת הדכדוך האיומה והידיעה שהעם יוצא לגלות. ואז, דווקא אז, אומר ירמיהו משפט מדהים: "עוֹד יִקָּנוּ בָתִּים וְשָׂדוֹת וּכְרָמִים בָּאָרֶץ הַזֹּאת".

כאלפיים שנה חלפו. אתם מוזמנים לבדוק את מחירי הנדל"ן בירושלים, להסתכל על המנופים שבונים את שכונותיה, ללכת בסמטאותיה היפות – ולגלות שירמיהו צדק. בתים ושדות וכרמים נקנים בארץ הזו.

הפרק הזה נתן תקווה לקוראיו בכל הדורות: יש בנו פוטנציאל עצום שבסוף יתממש – גם לעם שלנו, וגם לכל אחד ואחד. דברים שנחשבים כרגע לא הגיוניים יכולים לקרות ולהפתיע לטובה. זה אפשרי. אלוקים בעצמו אומר זאת לירמיהו, בפסוק האחרון בהפטרה: "הִנֵּה אֲנִי ה' אֱלֹוקי כָּל בָּשָׂר, הֲמִמֶּנִּי יִפָּלֵא כָּל דָּבָר?".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה