חדשות בארץ

לאחר התפטרותו של כהנא: שקד במסר לבנט

שרת הפנים איילת שקד הבהירה כי לא תתפטר מתפקידה כשרה, כפי שעשה מתן כהנא

  • י"ד אייר התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד הבהירה אמש (מוצ"ש) לראש הממשלה נפתלי בנט כי לא תסכים להתפטר מתפקידה כמו מתן כהנא, ותחזור לכנסת על חשבונה של שירלי פינטו – כך דווח ב'כאן 11'.

עוד על פי הדיווח, בקואליציה ינסו לאשר מחדש את מינויו של כהנא לשר לשירותי דת. לשם כך ישכנעו את יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ עידית סילמן, לתמוך או לכל הפחות להימנע בניסיון למנות את כהנא מחדש לשר הדתות, מהלך שדורש רוב בכנסת. גם אם לא יושג הרוב הדרוש, כהנא יכהן כסגן השר במעמד שר, וימשיך כרגיל בתפקידו במשרד הדתות.

כזכור, ביום שישי האחרון, כשעה לפני כניסת שבת, הודיע כהנא על התפטרותו מתפקיד השר לשירותי דת. עם התפטרותו מהממשלה חזר כהנא לכהן כחבר כנסת מטעם ימינה, והדיח את יום טוב כלפון ששימש כח"כ במסגרת החוק הנורבגי.

מאחורי המהלך הדרמטי עומדת כוונה לחזק את ראש הממשלה בנט, שכהנא נותר הנאמן היחיד מתוך חברי 'ימינה' הנותרים. מאז פרשה חבר הכנסת עידית סילמן מהקואליציה נותר בנט ללא איש אמון שינהל את המהלכים בכנסת.

נוסף על כך, בימינה החלו לחשוש כי חבר הכנסת הנורבגי יום טוב כלפון עשוי לפרוש מהקואליציה, שביום רביעי הוא נעדר מכמה הצבעות, זאת לצד מכתב חריף ששיגר לו רבו, ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מזוז, שבו קרא לו לעשות מעשה ולפרוש מהקואליציה. לאור חששות אלו, מיהרו בקואליציה להוביל לכך שהשר כהנא יתפטר מתפקידו וישוב לכנסת, כדי להדיח את כלפון.

הערכות נוספות מצביעות על כך שכלפון הודח על פי דרישת רע"מ. ייתכן שזו היתה אחת הדרישות של יו"ר רע"מ מנסור עבאס כתנאי לחזרתם לקואליציה – הדחת ח"כ כלפון שעלה להר הבית ביום העצמאות, וגרם לזעם ברחוב הערבי.

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה