חדשות בארץ

דרמה בתיק 4000: הפרקליטות מבקשת לתקן את כתב האישום

בעקבות המבוכה שנגרמה לפרקליטות במהלך חקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר בתיק 4000, היא הגישה לבית המשפט בקשה לשנות סעיף בכתב האישום נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו העוסק במועד הפגישה בינו לפילבר

נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:24)

הפרקליטות הגישה הערב (ראשון) בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לתקן את סעיף 64 לכתב האישום במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. התיקון נוגע למועדה של הפגישה בין נתניהו לעד המדינה שלמה פילבר, שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת. הבקשה באה על רקע המכה שספגה הפרקליטות בשבוע שעבר במהלך חקירתו הנגדית של פילבר.

כזכור, בסעיף המדובר נכתב כי "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

אלא שבחקירה הנגדית ביום רביעי האחרון הצליחה ההגנה להוכיח כי פילבר לא נפגש עם נתניהו במהלך הימים הראשונים לאחר מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. לאור זאת, מבקשת התביעה לתקן את הסעיף ולהשמיט ממנו את הטענה כי הפגישה האמורה התקיימה לאחר אישור מינויו של פילבר ולטעון כי כי התקיימה לאחר שנתניהו החליט למנותו לתפקיד. על פי הנוסח המתוקן, בתחילת הסעיף ייכתב כי "במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר, כאמור בסעיף 62, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח'...". שאר חלקי הסעיף יישארו ללא שינוי.

בפרקליטות ציינו כי "תיקון זה נדרש נוכח בחינה כוללת של המסד הראייתי ביחס למועד בו התקיימה פגישת ההנחיה ובהמשך לעדותו של העד פילבר מיום 11 במאי, ומבקשת לקבל הבקשה מטעמים של הגעה לחקר האמת. האמור בכתב האישום לגבי תוכן הפגישה אשר כונתה 'פגישת ההנחיה' בעינו עומד, אף שנדרש לדייק את מועד התקיימותה, ומכאן הבקשה".

לטענת הפרקליטות, "לאור כפירתם הגורפת של הנאשמים בעצם קיומה של ההנחיה ולאור קו ההגנה של נאשם 1, בנימין נתניהו, הכולל בחובו גם את קו ההגנה שאותו היה מציב לו היה נטען בכתב האישום כי פגישת ההנחיה התקיימה עוד לפני מינויו הרשמי של העד לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת – התיקון המבוקש אינו פוגע ביכולתם של הנאשמים להתגונן מפני כתב האישום".

בנוסף נטען, כי "חומרי החקירה המבססים את התיקון המבוקש, ובכלל זה חוות דעת האיכונים המנתחת את כל טווח הזמן שאליו מתייחס סעיף 64 בנוסחו המתוקן, מצויים בידי ההגנה זה מכבר, והם חלק מן המסד הראייתי שהוצג על ידה לעד במהלך חקירתו הנגדית".

בפרקליטות ציינו כי "למעט העד פילבר, עדי התביעה שנשמעו עד כה לא היו צד לפגישת ההנחיה ועדותם, ממילא, לא עסקה במועד קיומה. בנוסף, רובן של התכתובות שהוצגו על ידי ב"כ נאשם 1 בעניין מועד פגישת ההנחיה היו תכתובות בין העד פילבר לבין עדים שעדותם טרם נשמעה בבית המשפט. על פי מכלול הנסיבות, לנאשמים עדיין פתוחה הדרך להמשיך וללבן עניין זה עם העד פילבר בחקירתו הנגדית, כמו גם לחקור עדים ולהביא ראיות ביחס למועד התקיימותה של פגישת ההנחיה, ובכך מתקיימים המבחנים שנקבעו בפסיקה הנוגעות לתיקון כתב אישום".

בתגובה לבקשה שהגישה הפרקליטות לבית המשפט לתקן את כתב האישום, אמרו גורמים בסביבתו של נתניהו: "מספיק! צריך לעצור את ההשתלחות הפרועה של הפרקליטות. ארבע פעמים הם תיקנו את כתב האישום, והם כנראה לא ינוחו עד שיקבלו את הראש של נתניהו".

"במשך שנתיים הפרקליטות הסתירה מבית המשפט ומהציבור את הראיות החד-משמעיות שסתרו את טענתה", הוסיפו הגורמים. "מספיק, יש גבול!".

תגיות:תיק 4000שלמה פילברפרקליטות המדינהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה