חדשות בארץ

המשטרה ליועמ"שית: אשרי לפתוח בחקירה פלילית נגד טיבי וכסיף

בעקבות האירועים בהם תועדו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת מתעמתים עם שוטרים, פנתה המשטרה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לאשר פתיחת חקירה פלילית נגדם

טיבי (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)טיבי (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
אא

המשטרה פנתה היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בבקשה לאשר פתיחת חקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף מהרשימה המשותפת. לשניים מיוחסות עבירות של תקיפת שוטרים, הכשלת שוטר במילוי תפקידו, איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

כזכור, ביום שישי האחרון תועד כסיף כשהוא מכה שוטר בראשו בדרום הר חברון, לאחר שהשוטר חסם את דרכו להפגנה. יממה קודם לכן, התעמת טיבי עם כוחות משטרה במזרח ירושלים ותועד כשהוא מסייע לצעיר פלסטיני שנחשד בהשתתפות בהפרת סדר לחמוק ממעצר.

מהמשטרה נמסר כי על פי הנחייתו של המפכ"ל קובי שבתאי, אספו באגף החקירות והמודיעין חומרים בנוגע לאירועים בהם תועדו טיבי וכסיף מול שוטרים במחוז ירושלים ומחוז ש"י. על פי ההודעה, החומרים שנאספו נשלחו ליועצת המשפטית לממשלה בצירוף מכתב מהמשטרה ובו בקשה לאשר את פתיחתה של חקירה בגין תקיפת שוטרים, הכשלת שוטר במילוי תפקידו, איומים, והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

עוד צוין, כי הבקשה שעברה ליועצת המשפטית לממשלה נבחנה קודם בחטיבת החקירות במשטרה שמצאה כי יש מקום לפתוח בחקירה נגד חברי הכנסת לאור החומרים שנאספו.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, בירך על פנייתה של המשטרה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד כסיף: "'אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו'. כך קראנו השבת בפרקי אבות. לצערי כסיף, כמו שאר חבריו האנרכיסטים, לא בוחלים באמצעים כדי להפר את החוק. פעם זה הכאת שוטר וניסיון דריסה, פעם זה חסימת צירים ועיכוב פינוי פצועים, פעם זה זריקות אבנים ופריצות לבתים של יהודים".

"במשך תקופה ארוכה אנו טוענים כי הפוסל במומו פוסל. כל אלו שרוממות הצדק בגרונם – המדברים על אלימות המתנחלים, או על תתי אדם, או על כיבוש שמשחית – שפלות המעשה בידם, והפעם לעיני המצלמות קיבלנו את ההוכחה על ידי חבר בית הנבחרים, מי האלים ומיהו המשחית".

"חובה להחזיר את המשילות באזורנו, בייחוד כנגד הקיצונים הרדיקלים משמאל, עם חבריהם האנרכיסטים. אנו נמשיך לעמוד על זכותנו ההיסטורית לחיות בארץ התנ"ך ולהחזיק כאן בחבל הארץ הזה", סיכם דמרי.

תגיות:משטרת ישראלאחמד טיביעופר כסיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה