חדשות בארץ

מכה לפרקליטות: פילבר הפריך את "ראיית הזהב"; נתניהו: "תיק 4000 מת"

עד המדינה במשפט נתניהו, שלמה פילבר, אישר את טענת ההגנה כי ייתכן והתרשומת שלדברי הפרקליטות סיכמה הנחיות שניתנו לו לכאורה על ידי נתניהו הינה סיכום של פגישה שקיים עם שאול אלוביץ'. נתניהו: "תיק 4000 מת"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חקירתו הנגדית של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, נמשכה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. 

עורך הדין בעז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, התמקד בתרשומות שכתב פילבר במהלך פגישותיו בדפדפת צהובה שהייתה ברשותו. לטענת הפרקליטות, בדפדפת זו כלולות נקודות שנכתבו במהלך הפגישה המכונה בכתב האישום "פגישת ההנחיה". על פי כתב האישום, בפגישה זו הנחה נתניהו את פילבר להיטיב עם בעלי בזק דאז, שאול אלוביץ', נאשם נוסף בתיק 4000.

מנגד, טען בן צור בחקירה כי התרשומת האמורה לא נועדה לסכם את פגישתו של פילבר עם נתניהו, כך שמה שנכתב בה אינן הנחיות שקיבל ממנו. לדבריו, מדובר בנקודות שכתב לסיכום פגישתו עם אלוביץ', כהכנה לפגישתו עם נתניהו, ולמעשה כוללות דברים שנאמרו לו על ידי אלוביץ'. פילבר אישר כי התזה שהציג בפניו בן צור אפשרית: "הגיוני מאוד. זה מסודר יותר ממה שעבר לי בראש כשעברתי את החקירה. זה יותר הגיוני ממה שאמרתי בחקירה".

נתניהו, שנכח בדיון, כתב לאחר מכן כי "תיק 4000 מת. בבית המשפט הוכח היום: נתניהו לא הנחה את פילבר לעזור לאלוביץ' או לקדם את מיזוג בזק-יס".

"טענת התביעה התבססה על הטענה שנתניהו קיים פגישה עם מומו פילבר לאחר מינויו, שבה הנחה אותו לעזור לאלוביץ'. בשבוע שעבר הוכיח עו"ד בועז בן צור באמצעות איכונים סלולריים ואמצעים אחרים שהפגישה לא התקיימה במועד שטענה התביעה. היום הוכח ש'ראיית הזהב' של הפרקליטות – נייר שבו פילבר לכאורה כתב את הנחיותיו של נתניהו לאחר הפגישה עימו – נכתב בכלל לפני שפילבר נפגש עם נתניהו".

"עוד הוכח שהוסתרו במשך שנים ראיות המזכות את נתניהו, מפילבר ומבית המשפט. במקום לסגור את התיק, הפרקליטות שינתה בפעם הרביעית את כתב האישום", סיכם ראש הממשלה לשעבר.

תגיות:תיק 4000שלמה פילברשאול אלוביץ'בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה