חדשות בארץ

מחטף לילי: סילמן הודחה מוועדת הכנסת

במהלך הלילה הדיחה הקואליציה את ח"כ סילמן מחברותה בוועדת הכנסת. את מקומה תחליף ח"כ שירלי פינטו

  • ט"ז אייר התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

מפלגת ימינה הודיעה הלילה (בין שני לשלישי) כי חברת הכנסת עידית סילמן הודחה מחברותה בוועדת הכנסת, לאחר שהתפטרה מהקואליציה. את מקומה של סילמן תמלא ח"כ שירלי פינטו.

נוסף על כך, ימינה מינתה את פינטו לחברה בוועדת הבריאות שבראשה עומדת סילמן, רמז לצעד הבא של המפלגה - העברת ראשות הוועדה לידי מי שנאמן לראש הממשלה נפתלי בנט.

על פי גורמים בימינה, מדובר ברמז עבה לסילמן: אם תצביע נגד הקואליציה, יפעילו נגדה סנקציות, לרבות הדחתה מראשות ועדת הבריאות והכרזתה כפורשת.

המהלך מגיע על רקע התקרית שאירעה מוקדם יותר השבוע בין בנט וסילמן. ראש הממשלה סילק את חברת הכנסת מישיבת סיעת ימינה אחרי שסירבה להתחייב שתתמוך במינויו מחדש של מתן כהנא לשר הדתות. חברי הכנסת של ימינה נשארו לישיבת תיאום בלעדיה, ולא פצו פה מול התנהלותו של בנט.

בנט שאל את סילמן: ''במה מתבטאת החברות שלך בימינה?''. סילמן אמרה לבנט: ''כולם פה חברים שלי, ואני משתפת עם כולם פעולה. אני חלק מסיעת ימינה. אני מייצגת את העמדות של ימינה''.

''לא מביך אותך להיות פה? מה תצביעי על מינוי כהנא?'', שאל בנט. סילמן השיבה: ''נדבר על זה''. ראש הממשלה הורה לה לעזוב את ישיבת הסיעה: ''אז תצאי מכאן''.

מוקדם יותר השמיע שר האוצר אביגדור ליברמן איום מרומז לסילמן, והציע לה לתמוך בהעברת תקציב המדינה. "לא חושב שהיא תרצה להיות מוכרזת פורשת או שיקחו לה את ראשות ועדת הבריאות, אז אני חושב שנוכל להעביר תקציב", אמר ליברמן.

תגיות:ממשלהימינהעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה