שידוכים וחיפוש זוגיות

איך הבחור זכה להתחתן בזכות נסיעה באוטובוס?

"סיפורו של הבחור ריגש אותי. התפעמתי להיווכח בדרך בה הקב"ה גלגל את הדברים, וזיכה אותי שעל ידי לימוד תורה בדרך אסייע לבניית בית בישראל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעלון "השגחה פרטית" פורסם המקרה הבא: "כחסיד וויז'ניץ קראתי שיחה מאלפת על דרכו בקודש של האדמו"ר הישועות משה זצ"ל. בין הדברים היה רשום, שהוא הדריך את שומעיו ללמוד בדרכים. הוא המליץ ללמוד בנסיעות אוטובוס, וכך ניתן להרוויח מצווה של "ובלכתך בדרך" וגם להינצל מכל מיני מכשולות. ואם יושבים ליד בחור או אברך, מה טוב ללמוד אתו ביחד. לקחתי את הדברים אל לבי.

"באחד מן הימים היה עליי לנסוע מבני ברק לירושלים, ולידי התיישב בחור ישיבה. שאלתי אותו, "תרצה לשמוע דברי תורה?", והוא השיב לחיוב בשמחה.

"התחלתי להרצות לפניו מערכה ברמב"ם ומשנה למלך. הבחור הקשיב לכל מילה, וראיתי עליו שהוא ממש לומד את הדברים בכדי לזכור אותם. לקראת סיום הנסיעה הוא ביקש שאסכם לו את המהלך, ואכן סיכמתי את הדברים בצורה ברורה.

" כעבור מספר שבועות נתקלתי באותו בחור בחנות בבני ברק. "אתה מכיר אותי?", שאלתי אותו. הזכרתי לו כי ישבתי לידו בנסיעת אוטובוס לירושלים, ולמדנו כל הדרך. "כן, בוודאי", הוא ענה בהתרגשות, "היית שליח משמים! באותה נסיעה נסעתי לפגישה ראשונה עם הוריי השידוך שלי. לא היה לי דבר תורה מוכן, ולא היה לי מושג מה אדבר עם האבא. אתה התיישבת לידי והרצית מערכה כה בנויה ונאה, וכך כאשר פגשתי את חמי לעתיד היה לי מה לדבר אתו. הרציתי בפניו את המערכה שלך, והוא התרשם ממני מאוד, וכך השידוך נסגר בשעה טובה ומוצלחת", אמר בהתרגשות.

"סיפורו של הבחור ריגש אותי. התפעמתי להיווכח בדרך בה הקב"ה גלגל את הדברים, וזיכה אותי שעל ידי לימוד תורה בדרך אסייע לבניית בית בישראל", הוא מסכם.

"רק הקב"ה יכול לסובב לנו את הדברים": הרב אליהו עמר בשיעור מחזק על אמונה והשגחה פרטית:

 

מהי אמונה בהשגחה פרטית? והאם אפשר לשנות את המסלול שקבע לנו הבורא? הרב יגאל כהן בהרצאה מרתקת. צפו:

תגיות:השגחה פרטיתאוטובוסשידוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה