חדשות בארץ

הערכות בקואליציה: רינאוי-זועבי תחזור לממשלה תמורת תקציבים גדולים למגזר הערבי

בכירים בקואליציה מעריכים כי ח"כ ג'ידא רינאוי־זועבי ממרצ תחזור בה מהחלטה על פרישה מהקואליציה

  • כ"א אייר התשפ"ב
בעיגול: רינאוי-זועבי (צילומים: פלאש 90)בעיגול: רינאוי-זועבי (צילומים: פלאש 90)
אא

בכירים בקואליציה מעריכים כי ח"כ ג'ידא רינאוי־זועבי ממרצ, שפרשה מהקואליציה ביום חמישי האחרון, תחזור בה – כך דווח הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות'. גורם בממשלה שמעורה בשיחות עמה אומר כי “הכל יהיה מאחורינו”. הוא הוסיף כי “הממשלה חזקה ותמשיך להיות חזקה, פנינו לקראת העברת התקציב”.

היום בצהריים תיפגש רינאוי-זועבי עם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד. בפגישה יבטיח לפיד לזועבי כי יועברו תקציבים גדולים למגזר הערבי. בנוסף, צפוי להתרחב גם הקרדיט שתקבל על פעולות שונות שסיעת רע"מ מבצעת בחברה הערבית.

כבר אתמול נשמעה הח"כית הפורשת מפויסת הרבה יותר, כאשר בין היתר חילקה סוכריות למפגינים שהגיעו לפתח ביתה בנוף הגליל. "קיבלתי החלטה סופית להתפטר מהקואליציה", אמרה להם, "נראה עכשיו איך נוכל להגיע למצב שנתניהו לא יחזור לשלטון. אני רוצה שהממשלה תבין שהיא צריכה להיות הוגנת עם החברה הערבית".

בתוך כך, יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך אמר למקורביו: "סיימתי להבין את הצרכים הלאומיים של הח"כים הערבים בקואליציה הזו. אם זועבי רוצה ללכת – שתלך".

בחדשות 12 דווח כי את הדברים אמר אורבך בעקבות הדיווחים על כך שראש הממשלה החליפי יאיר לפיד משכנע את זועבי להישאר בממשלה תמורת הטבות למגזר הערבי.

"הניסוי של השותפות בקואליציה עם הח"כים הערבים נכשל, הגיע הזמן להבין את זה", זעם אורבך. "אני לא מוכן לשמוע יותר על הגחמות שלהם בענייני הר הבית ומילים כמו כיבוש, ולא מעניינות אותי הדרישות שלה".

החלטתה של הח"כית הערבית ממפלגת מרצ הפתיעה את ראש הממשלה בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, ויו"ר מפלגתה ניצן הורוביץ. "אנו מחויבים באופן מלא לשלמותה של הממשלה. אנחנו לא נהיה אלה שנפרק אותה. הופתענו מאוד מהצעד של ח"כ רינאוי-זועבי. שוחחתי איתה וגם היא מבינה שאסור לתת יד להפלת הקואליציה. לא ניתן פרס לנתניהו ובן גביר", אמר הורוביץ.

"שיטת הבחירות בישראל איננה אישית, אלא מפלגתית. אדם בוחר ברשימה, והיא זו שפועלת יחד, וחבריה פועלים על פי החלטותיה. והחלטנו ברורה: להמשיך בקיום הממשלה", הדגיש. "הקואליציה שלנו חשובה ואנחנו פועלים כדי לשמור עליה. פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר, ונזק גדול לחברה כולה – יהודים ערבים. מרצ ואני מחוייבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית".

תגיות:קואליציהניצן הורוביץג'ידא רינאוי זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה