חדשות בארץ

חשש למקרה שני של אבעבועות הקוף בישראל

גבר שחזר ממערב אירופה אושפז עם חשש שנדבק באבעבועות הקוף. מדובר במקרה שני בישראל

  • כ"א אייר התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לאחר שאותר בסוף השבוע חולה ישראלי ראשון באבעבועות הקוף, הבוקר (ראשון) עדכן משרד הבריאות כי ייתכן מקרה נוסף של גבר שנדבק במחלה.

מדובר באדם ששב לישראל לאחר טיול במערב אירופה, ואושפז בבית החולים ברזילי באשקלון. מבית החולים נמסר: "אתמול אושפז במרכז הרפואי ברזילי גבר בן 27 עם חשד לאבעבועות הקוף. הגבר הינו מלח בספינת משא, שעגנה בנמל אשדוד. לדבריו, הוא לא היה במגע עם חולים אחרים. מצבו קל ביותר. בשל החשד לאבעבועות נשלחו בדיקות למכון הביולוגי בנס ציונה והוא מאושפז בבידוד מוחלט. דיווח נמסר למשרד הבריאות".

הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות התכנס אמש (מוצ"ש) כדי לדון בהמשך ההתמודדות עם מחלת אבעבועות הקוף. ההערכה היא שיתגלו עוד עשרות מקרים של הדבקה, אך לא נראה שתתפרץ מגיפה.

עם תום הדיון פרסם הצט"מ את ההודעה הבאה: "הצט"מ וועדת החיסונים התכנסו לדיון משותף בנושא התחלואה באבעבועות הקוף בעולם ולאור העובדה שכבר אומת חולה אחד במדינת ישראל שחזר מחו"ל. בדיון הוצגה המחלה ומגוון הטיפולים האפשריים בה והתמונה העולמית ביחס להתפשטות התחלואה.

"המחלה היא מחלה קלה בדרך כלל, ומעטים מאוד המקרים בהם היא מתפתחת למחלה קשה ומוות. יחד עם זאת חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה של החולה. משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ותרופות רלבנטיות ונערך להסדרת האבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל", לשון ההודעה.

משרד הבריאות מתכוון להזמין בימים הקרובים חיסונים חדישים שפותחו בשנים האחרונות למחלת האבעבועות השחורות, והם נותנים מענה גם לאבעבועות הקוף. במשרד דנים האם לחסן צוותים רפואיים שבאים במגע הדוק עם חולה מאומת ובאנשים שהיו במגע עם חולה והמערכת החיסונית שלהם ירודה.

תגיות:מגיפהאבעבועות הקוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה