חדשות בארץ

לאחר הצעת הפשרה: חוק "ממדים לימודים" אושר בכנסת

הליכוד קיבל את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ להעלות את המלגה ל-75% מימון. ההצעה עברה ברוב של 55 תומכים מול 6 מתנגדים

  • כ"ג אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חוק "ממדים ללימודים" אושר הלילה (בין שני לשלישי) במליאת הכנסת, לאחר שהליכוד נענה להצעת הפשרה של שר הביטחון בני גנץ.

ההצעה עברה ברוב של 55 תומכים מול 6 מתנגדים. שאר חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה לא השתתפו בהצבעה בקריאה שלישית, שאותה הפכה הרשימה המשותפת להצבעת אי אמון.

מוקדם יותר, לפני ההצבעה על החוק, הציע גנץ להעלות את המלגה ל-75% מימון וביקש מהאופוזיציה לקבל את ההצעה. בתום התייעצות החליטו בליכוד לקבל את הפשרה, ומסרו: "המאבק שלנו הביא להעלאת המלגות ללוחמי צה"ל. ההחלטה התקבלה באישור כל ראשי בלוק הימין".

לאחר אישור החוק כתב ראש הממשלה נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו: "עשינו את זה! חוק ממדים ללימודים עבר בקריאה שנייה ושלישית וייכנס לתוקף מיידי. 16,500 לוחמי צה"ל ייקבלו באופן מיידי מילגות. אנחנו אוהבים אתכם לוחמים יקרים".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "בלוק הימין והליכוד הסכימו להעביר את ההסתייגות שלנו ובהזדמנות הראשונה לתת 100% ללוחמים. גנץ הודה בכישלון, זו ההוכחה שצדקנו מההתחלה שללוחמים שלנו מגיע יותר".

שר הביטחון בני גנץ נשא דברים במליאת הכנסת: "הימים האחרונים קשים עבורי כמי שגדל במערכת הביטחון, כמי שעומד בראשה היום כשר הביטחון. חיילי צה"ל אף פעם לא היו חלק מהמשחק הפוליטי – ואני חושב שכל אחד צריך לעמוד ולהסתכל על עצמו ולשאול 'לאן הגענו?'.

"יש שאומרים לי שכדאי לי למשוך את הוויכוח – אני פוגע בליכוד, ומצטייר כמי שפועל לטובת החיילים. אני החלטתי לשים לזה סוף. מטרתי היא לא לפגוע בליכוד אלא לחזק את חיילי צה"ל ולשמור על שלמות הממשלה. לכן, אני מציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה גם על ידי האופוזיציה ולהעלות את גובה המלגה ל-75%.

"אני שולח חיילים שנפצעים בשדה הקרב בשם המדינה, אני לא מוכן לפצוע בכנסת ישראל את החברה הישראלית כולה ולפגוע באמון החשוב בצה"ל. אני לא מוכן שהפוליטיקה תפגע בצה"ל".

מוקדם יותר אמש תקף נתניהו את לפיד, בנט וגנץ, וציין כי הם מעניקים סכומי עתק לתומכי טרור, במקום להעניק לחיילים 100% מלגה. "אני אומר ללפיד, בנט וגנץ - תשתחררו כבר מהזועביז", אמר ראש האופוזיציה. "אם לא תצביעו בעד ההסתייגות שלנו, נעביר את זה מיד עם השבעת הממשלה שלנו, בקרוב מאוד".

"במקום לתת 100% לחיילים, בנט ולפיד עסוקים בלתת סכומי עתק לתומכי טרור, לשונאי ישראל ולכל מי שבא וסוחט אותם. אנחנו רואים ממשלה שעסוקה אך ורק בדבר אחד - בהישרדות שלה. כדי לשרוד, הממשלה הזאת מזרימה סכומי עתק מהמקפצה. כל שעה של בנט על הכיסא עולה לאזרחי ישראל כעשרה מיליון שקל. כל דקה שלהם גובה מאזרחי ישראל מחירים מופקעים. בעוד שבנט ולפיד עושים הכל כדי לשרוד על הכיסא, הם לא עושים דבר נגד יוקר המחייה. הדלק מזנק, החשמל מזנק, מחירי הדירות מזנקים כפי שלא זינקו אף פעם - 17% בשנה.

"הם לא עושים כלום ועסוקים רק בלחלק כסף לתומכי טרור", זעם ראש האופוזיציה. "הם נתנו אתמול מאות מיליונים לזועבי, בשבוע שעבר נתנו 200 מיליון לאחמד טיבי וקודם נתנו 50 מיליארד למנסור עבאס. כדי לתת 100% מלגה ללוחמים שלנו, כפי שאנחנו עשינו, בעלות זניחה של 50 מיליון שקל, לזה פתאום אין להם כסף. זה בסך הכל הסכום שהם בזבזו על שיפוץ הבית של בנט ברעננה, זה אלפית ממה שנתנו למנסור עבאס, זה רבע ממה שנתנו לטיבי".

תגיות:בני גנץבנימין נתניהומליאת הכנסתממדים ללימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה