חדשות בארץ

"תתביישו": התשלום הראשון לזועבי: 25 מיליון שקל

משרד האוצר ומשרד הבריאות יקצו 25 מיליון שקלים לטובת בתי החולים בנצרת - מדובר על שינוי החלטת הממשלה, ולא על הסרת חסמים או הסרת בירוקרטיה

  • כ"ג אייר התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד הצליח להחזיר את חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי לזרועות הממשלה. הוא התחייב כי לא נתן לה כסף, אלא התחייב להסיר חסמים בירוקרטיים.

היום (שלישי) נחשף ב'כאן' כי לזועבי הובטח תקציב עתק עבור בתי החולים בנצרת: משרד האוצר ומשרד הבריאות יקצו 25 מיליון שקלים לטובת בתי החולים בנצרת - מדובר על שינוי החלטת הממשלה, ולא על הסרת חסמים או הסרת בירוקרטיה, כפי שהבטיח לפיד.

על פי הפרסום, בתי החולים קיבלו 25 מיליון. 12.5 מיליון, מהתקציב הקיים במשרד האוצר ו-12.5 מיליון, הגיעו מתוספת תקציבית של משרד האוצר. 

משרד האוצר הקציב לבתי החולים בנצרת 12.5 מיליון ש"ח, זאת למרות ששר האוצר ליברמן הצהיר ביום ראשון, שלא נתנו לזועבי תקציב נוסף.

יצוין, כי למרות התקציבים שקיבלה זועבי, היא לא הסכימה להצביע הלילה בעד החוק החשוב לקואליציה של הממדים ללימודים.

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז זעם על כך: "ממשלת 'השינוי' ממשיכה לשקר ולרמות - לאחר שהשר לפיד ורה"מ בנט אמרו כי הכספים שקיבלה זועבי הם רק בגדר 'הסרת חסמים ובירוקרטיה', מתברר כעת שמדובר על שינוי החלטת ממשלה, והכספים המובטחים יעברו כבר בימים הקרובים.

"עצוב וכואב שהציבור הישראלי צריך לשלם את כל ההסכמים שבנט ולפיד עושים כדי לשמור על הכיסא שלהם מכיסם הפרטי. רק השבוע רשות החשמל הודיעה כי היא מתכוונת להעלות את מחירי החשמל, וזאת בנוסף לכל עליית המחירים שהתרחשו בשנה האחרונה מאז הקמת הממשלה. תתביישו".

גם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, תקף בחריפות את ההתחייבות ההספית שהעניק לפיד לזועבי, ותיאר תרחיש מקביל – לו היה הסכם כזה נסגר בינו לבנימין נתניהו.

"תארו לעצמכם את נתניהו ראש הממשלה, ממשלת ימין חרדים, ואני, ח"כ מיהדות התורה מאיים בפרישה מהקואליציה על רקע הקיפוח ההולך ונמשך של הציבור החרדי. מתקשר אלי רה"מ נתניהו ומבקש להיפגש, בפגישה אני דורש מיליארד שקל לצמצום פערים בחברה החרדית, ועוד 200 מיליון שקל לטובת אחת הרשויות המקומיות החרדיות.

"איזה זעקה הייתה קמה", המשיך גפני, "כל כותרות העיתונים ומהדורות החדשות היו על הסחיטה של גפני, טורי דעה ארוכים ופובליציסטים עם הכותרת: 'לסגור לגפני את השיבר', 'נתניהו משחד את החרדים', היועמשי"ת הייתה מוציאה חו"ד חמורה, ובתי המשפט היו מתכנסים לדיונים דחופים בנושא.

את דבריו סיים במסקנה אחת: "הצביעות זועקת לשמיים!".

תגיות:יאיר לפידממשלהג'ידא רינאוי זועבימשה גפני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה