חדשות בארץ

ה"ניו יורק טיימס": ישראל עומדת מאחורי חיסול חודאי. גורמי ביטחון זועמים

בישראל זועמים על כך שמידע חשאי שנמסר לוושינגטון – הודלף ופורסם בתקשורת האמריקנית

  • כ"ה אייר התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ה"ניו יורק טיימס" האמריקני דיווח הלילה (חמישי) כי ישראל עדכנה את ארה"ב שהיא האחראית לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה חסן סעיד חודאי.

לפי הדיווח, ישראל אמרה לוושינגטון כי חיסולו של חודאי נועד לאותת לאיראן לעצור את פעולותיה של יחידה 840 בכוח קודס, שאחראית לתכנון ניסיונות חטיפה והתנקשויות ביהודים וישראלים ברחבי העולם. חודאי היה סגן מפקד היחידה, והיה אחראי על פעולות היחידה במזרח התיכון ובמדינות הגובלות באיראן.

במערכת הביטחון הישראלית זעמו על הפרסום, וגורמי ביטחון בישראל דורשים הסברים מארה"ב כיצד דלף מידע מתוך ערוץ חשאי שבאמצעותו ישראל מעדכנת את האמריקנים גם על פעולות מהסוג שאירע בטהראן.

בישראל חוששים שההדלפה תגביר את הרצון של איראן לנקום, ובשעות אלו מתנהל שיח מול הגורמים בארה"ב כדי להבין את השלכות חשיפת הנושא.

כזכור, ביום ראשון האחרון חוסל בכיר משמרות המהפכה, חסן סעיד חודאי, באחד מהרחובות המרכזיים בטהרן. החיסול התבצע באמצעות שני רוכבי אופנוע שירו לעברו 5 כדורים.

במשמרות המהפכה איימו בנקמה על החיסול, וטענו כי עצרו "חוליה ציונית" המעורבת ברצח. כעת, הפרסום האמריקני אודות החיסול הישראלי מגביר את החשש מפני נקמה איראנית.

תגיות:חיסולחסן סעיד חודאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה