חדשות בארץ

"מחבלים מרגישים כמו מלכים בבתי הכלא, מה שמוביל לפיגוע הבא"

שב"ס הודיע כי יבחן שוב את דרישתה של מחבלת לממן לה ניתוח קוסמטי. מנכ"ל עמותת "משפחה אחת" זועם: "אנחנו מדברים על טיפול אסתטי למחבלת נאלחת? זה מוסר לוקה שלא קשור לשמאל וימין"

  • כ"ה אייר התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שירות בתי הסוהר הודיע בימים האחרונים כי יבחן שוב את דרישתה של מחבלת לממן לה ניתוח קוסמטי של שחזור אף.

מדוברת במחבלת פלסטינית שביצעה פיגוע תופת בשנת 2015, ולאחריו נגזרו עליה 11 שנות מאסר. בפיגוע פוצצה המחבלת בלון גז בעת שהגיעה למחסום א-זעים ליד מעלה אדומים. הפיצוץ גרם לפציעתו של שוטר. המחבלת נכוותה בגופה, וצורתו של אפה נפגעה.

במהלך השנים אותם מרצה המחבלת בבית הסוהר, היא מקבלת טיפולים רפואיים משב"ס. לאחרונה ביקשה לעבור ניתוח לשחזור אף. שב"ס דחה בתחילה את דרישתה לקבל מימון לטיפול הרפואי משום שמדובר בניתוח שאינו נצרך לתפקודה התקין. המחבלת הגישה עתירה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה, והשופט דחה את העתירה.

אורי שכטר, מנכ"ל עמותת "משפחה אחת" המסייעת למשפחות נפגעות טרור ופצועי צה"ל, זעם על ההחלטה. בשיחה לערוץ 7 ציין כי הוא מתקשה להבין את ההיגיון והמוסריות שבהתנהלות שכזו. "אני יכול לתת דוגמאות של פצועים רבים שמחכים לתרופות", אמר שכטר והזכיר את סיפורה של "אדל בניטה שבעלה נרצח בעיר העתיקה לידה והיא עצמה נדקרה. היא ביקשה טיפול אסתטי, והמדינה אמרה לה שהיא לא יכולה לממן דבר כזה". אירוע נוסף הוא המקרה הקשה של "הדס מזרחי, שבעלה ברוך נרצח. היא ביקשה טיפול אסתטי והמדינה אמרה שאין לה כסף למימון כזה". כל זאת בעוד בקשתה של מחבלת כלואה לטיפול נשקלת.

שכטר הוסיף כי יש לנו נטיה לזכור את נרצחי הפיגועים, ולשכוח את הפצועים. "בפיגוע באלעד נפצעו שלושה באורח קשה מגרזנים. למשפחות אין כסף לנסוע במוניות כדי להגיע לבית החולים, והמדינה לא נותנת להם כסף לנסיעות, אז אנחנו מדברים על טיפול אסתטי למחבלת נאלחת? זה מוסר לוקה שלא קשור לשמאל וימין. זה פשוט לא מוסרי לקחת את המחבלים הנאלחים הללו שצריכים היו לשבת בצינוק עד יום מותם, ולטפל בהם ולתת להם לימודים. מתווכחים אצלנו אם חיילינו יקבלו מלגה כזו או אחרת. התבלבלנו. צריכים לעצור את הדבר הזה ולטפל קודם כל באחינו ואחיותינו שצריכים את העזרה".

"מחבלים מרגישים כמו מלכים בבתי הכלא, מה שמוביל לפיגוע הבא. אנחנו רואים את הפצועים שאין להם אוכל לאכול. בעוד המשפחות השכולות מקבלות תקצוב מסוים, הפצועים מתמודדים עם קשיים כלכליים חמורים", אמר שכטר.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "הרצחת וגם ירשת? המחבלת ניסתה להרוג יהודים ואנחנו בגלל זה צריכים לממן לה ניתוחי פנים? בכוונתנו לערוך מאבק ציבורי בו יובהר אחת ולתמיד - מחבלים צריכים לסבול. לא להתפנק, לא לקבל ניתוחי פנים או רפואה משלימה וכדומה. לא ייתכן שמחבל ירגיש בהילטון יקבל רפואה פרטית על חשבון משלם המיסים שכולל משפחות שכולות שנפגעו ממנו".

תגיות:כלאמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה