חדשות בארץ

המדינה תשיב לבג"ץ: ישיבת חומש תפונה, המועד ייקבע בהמשך

המדינה תשיב לבג"ץ כי ישיבת חומש תפונה, אך המועד הסופי ייקבע בהמשך. אם בג"ץ יקבל את עמדת המדינה – גנץ צפוי לדחות את הפינוי, כדי לא לזעזע את הקואליציה

  • כ"ה אייר התשפ"ב
(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
אא

מדינת ישראל חייבת להגיש לבג"ץ את תשובתה לגבי פינוי חומש עד הלילה (חמישי) בחצות. מטיוטת התשובה שתועבר לבית המשפט עולה כי שר הביטחון גנץ ישיב לבג"ץ שהמבנים בחומש יפונו, אך לא ינקוב במועד. עמדה זו מאפשרת לשר הביטחון גמישות מסויימת, נוכח המצב הפוליטי השברירי, והעובדה כי פינוי חומש הפך לאחד המוקשים המאיימים על שלמות הקואליציה.

בתשובת המדינה שפורסמה בחדשות 12 נכתב כי בחומש מתבצעות פעולות אכיפה נחושות נגד כל בנייה חדשה או הפרת סדר באזור. כן טוענת המדינה שבמקום ישנה נוכחות ביטחונית קבועה. בשל כך אופי ועיתוי פעולות האכיפה ייקבעו בהתאם להערכות מצב שיערוך שר הביטחון בני גנץ.

עוד השיבה המדינה כי לא מתאפשרת כל בנייה חדשה או הפרות סדר במרחב, וכי מעבר לאוהלים שבהם פועלת הישיבה בחומש לא מתאפשרת בניית קבע במקום.

אם בג"ץ יקבל את עמדת המדינה, שר הביטחון צפוי לדחות את הפינוי למשך זמן מה כדי לא לגרום לשבר בקואליציה.

שלשום התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לנושא. לדבריו, "החוק במדינת ישראל קובע מאז ההתנתקות שבנייה במקום שהיה חלק מההתנתקות היא בלתי חוקית. נכון להיום לא שינו את החוק וזו עבירה על החוק. כבר עשור מפנים את חומש וגם לפני שנתיים פינו את חומש כולל את אותה ישיבה. האם ומתי ואיך צריך להפעיל שכל ישר.

ראש הממשלה הוסיף: "יש עכשיו גל טרור וצריך להפעיל שכל ישר ואנחנו פועלים בשיקול דעת. נתניהו פינה מספר פעמים את חומש. אנחנו נעבוד יחד עם השותפים שלנו כדי להביא את העניין לטיפול".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה: "הישיבה בחומש היא חלק מהסטטוס קוו שעל בסיסו קמה הממשלה הנוכחית. אנו קוראים לראש הממשלה ושאר חברי הממשלה לא להצהיר הצהרות אלא לקיים את הבטחתם ולא להרים את ידם על ישיבת חומש בשום דרך.

"אנו מצויים בעיצומו של גל טרור ובפרט אחרי לילה קשה שבו נזרקו בקבוקי תבערה על בתי תושבים, ירי חי על ישראלים, וזריקות אבנים לעבר מכוניות שפצעו קשה ילדים ואזרחים. אנו דורשים מהממשלה לקיים את הבטחותיה ודווקא עכשיו, לתת תשובה ציונית הולמת, להסדיר את הישיבה בחומש. ההיסטוריה מוכיחה - התיישבות היא בטחון", לשון המועצה.

תגיות:בג"ץישיבת חומש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה