חדשות בארץ

סמוטריץ’ ל"שומרי הסף": אתם נושאים באחריות ישירה להעברת הכספים לטרור

יו"ר הציונות הדתית מתריע, כי העברת הכספים במסגרת ההסכמים עם רע"מ וח"כ רינאוי זועבי נעשית בניגוד לצוות המכרזים הבין-משרדי שמונה על ידי סגן השר לביטחון, וכי הכספים עלולים בחלקם הגדול למצוא את דרכם מהרשויות הערביות לטרור ופשיעה

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שיגר מכתב יוצא דופן לפקידי הממשלה, שקשורים בהעברות הכספים במסגרת ההסכמים שבין רע"מ וח"כ ג'ידא רינאוי זועבי (מרצ) לבין הקואליציה. סמוטריץ' התריע כי העברת הכסף נעשית בניגוד לצוות המכרזים הבין-משרדי שמונה על ידי סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ', וכי הכספים עלולים בחלקם הגדול למצוא את דרכם מהרשויות הערביות לטרור ופשיעה.

במכתבו פונה סמוטריץ' לאנשי הייעוץ המשפטי, ובראשם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה; לאנשי משרד הפנים, ביניהם מנכ"ל המשרד יאיר הירש; ולאנשי אגף התקציבים, ומתריע על אחריותם להעברת הכספים.

סמוטריץ' דורש מהבכירים למנוע את העברת הכספים ללא מנגנוני ההפעלה והפיקוח הנדרשים, ואף מתריע מפני ועדת חקירה עתידית שתבחן איך מימנה מדינת ישראל טרור ופשיעה ביודעין משיקולים פוליטיים.

בין היתר, כותב סמוטריץ' במכתבו: "בימים האחרונים אתם שותפים למהלכים פוליטיים מסוכנים ולא תקינים, הנובעים מכניעה לסחטנות פוליטית, וכוללים העברות של מאות מיליוני שקלים לרשויות הערביות, ללא מנגנוני הפעלה ופיקוח הנדרשים בכדי לוודא שהכספים ישמשו במלואם לייעודם ולא יזלגו לטרור ולפשיעה".

"החשש מזליגת הכספים אינו חשש בעלמא, ולא אני העליתי אותו. כלל הגורמים המוסמכים, ובכלל זה אתם, העליתם את החשש הזה, ובשלו הוקם צוות המכרזים הבין-משרדי שמונה על ידי סגן השר לביטחון הפנים, המרכז את המאבק הממשלתי למיגור הפשיעה במגזר הערבי. הצוות פרסם את המלצותיו בחודש הזה, והן כוללות שורה של המלצות למנגנוני ביצוע ופיקוח חלופיים לרשויות המקומיות באופן שימנע את העברת הכספים לטרור ופשיעה".

סמוטריץ' מוסיף וכותב: "דא עקא, שבימים האחרונים, בשל לחץ פוליטי של מפלגות רע"מ וחברת הכנסת זועבי, התקבלה החלטה שערורייתית להעביר את הכספים לאלתר ובמזומן ישירות לרשויות הערביות ללא המנגנונים שהומלצו על ידי הצוות ובאופן המקים חשש ממשי לזליגת חלק גדול מהתקציבים לטרור ופשיעה. כמי שרגילים לראות עצמם כ'שומרי סף' אינכם פטורים מהאחריות לכך, ושתיקתכם והסיוע האקטיבי שאתם מעניקים להעברת הכספים המופקרת הזו הופכת אתכם לשותפים ולמי שנושאים באחריות ישירה להגעת חלק מהכספים לטרור ופשיעה ולתוצאותיה".

את מכתבו מסיים יו"ר הציונות הדתית בהבטחה כי "ועדת החקירה שתקום עם חזרת המחנה הלאומי לשלטון לא תנקה אף אחד מאחריותו האישית לכך".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'רע"מגלי בהרב מיארהג'ידא רינאוי זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה