חדשות בארץ

עמית סגל: "האקלים הולך ומתלהט. אווירת בחירות באוויר"

"כל אחד הגיע פה לקצה גבול ויתוריו", מסביר הפרשן הפוליטי, "עבאס, שאיבד את היכולת לכפות על סיעתו כל הצבעה עם הקואליציה; מפלגות הימין שמתקשות יותר ויותר להתמודד עם המתנות לסיעות הערביות"

  • כ"ח אייר התשפ"ב
סגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)סגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס לטלטלה שחוותה כוורת בנט בשבוע שעבר: עזיבתו של ראש הסגל, טל גן-צבי. "גם היועצת המדינית שמרית מאיר שעזבה לפני שבועיים וגם ראש הסגל טל גן צבי שעזב השבוע, האיצו בו להטיל וטו על הרומן המתפתח של יאיר לפיד עם הרשימה המשותפת", כתב סגל ב'ידיעות אחרונות'. "מאיר סברה שזו דרכו של ראש הממשלה החליפי להפוך לראש ממשלת המעבר, ושהמחירים למדינה יהיו כבדים מנשוא. גן-צבי היה משוכנע שבנט ושקד יקנו תקופה קצרצרה של שלטון במחיר כבד: הם לעולם לא יוכלו לבוא בקהל הימני.

"ראש הממשלה הסביר להם שהמדיניות שלו באשר לתחזוק הממשלה היא בת חמש מילים: 'בכל הכוח, לא בכל מחיר'. להילחם, אבל לא אם המשמעות היא ויתורים בחזית הביטחונית, בחזית הר הבית או בחזית הלגיטימציה למשותפת. יועציו הפורשים סבורים שבעיני הציבור זה כבר לא כל כך משנה, והוא מזהה את הקואליציה עם תשלומים מופקעים לטיבי, זועבי ועבאס. החייאת הממשלה גובה מחירים כל כך כבדים, שעדיף להתחיל לחשוב על תרומת אברים'', לשון סגל.

הפרשן הפליטי מסביר כי כאשר בנט ראה שרינאווי-זועבי מתקפלת וחוזרת לקואליציה, הוא החליט להשקיע מאמץ נוסף בשימור הקואליציה. "בנט החליט ששווה להשקיע עוד מאמץ ופרסם פוסט נוקב נגד נתניהו ובעד המשך קיום הקואליציה. גן־צבי חזר הביתה, למצפה אילן, והחליט שזה נגמר. בראשון בבוקר, לפני ישיבת הממשלה, הגיש את התפטרותו''.

לדבריו של סגל, מה ששבר את גן-צבי הוא שיתוף הפעולה עם חברי הכנסת הערביים, ובפרט עם חברי הרשימה המשותפת: "האירוע הנפיץ ביותר הוא שיתוף הפעולה עם חברי הכנסת הערבים: בצמרת המדינית, שהיא גם הצמרת הפוליטית, נערכים 'בסבירות גבוהה' להסלמה בעקבות אירועי יום ירושלים. כל אחד הגיע פה לקצה גבול ויתוריו: עבאס, שאיבד את היכולת לכפות על סיעתו כל הצבעה עם הקואליציה; מפלגות הימין שמתקשות יותר ויותר להתמודד עם המתנות לסיעות הערביות. וכל זה, באקלים הולך ומתלהט, שקרב הדגלים באוניברסיטת בן גוריון הוא רק המחשה ויזואלית שלו, ובאווירת בחירות''.

תגיות:עמית סגלטל גן צבישמרית מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה