חדשות בארץ

שרת התחבורה ניסתה לקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

הפרשן עמית סגל שחשף את הסיפור: "מהפכה שכמותה לא התרחשה מקום המדינה הייתה רחוקה כמה שעות ממימוש"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בזמן שמשבר רודף משבר בקואליציית בנט-לפיד וכל שבוע הממשלה בסכנת נפילה, שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מירב מיכאלי, ניסתה בשבוע שעבר לקדם בממשלה הצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. כך חשף הפרשן הפוליטי עמית סגל בטורו בסוף השבוע בידיעות אחרונות. על פי סגל, "מהפכה שכמותה לא התרחשה מקום המדינה הייתה רחוקה כמה שעות ממימוש: תחבורה ציבורית בשבת".

מסתבר שעל סדר יומו של הקבינט החברתי-כלכלי ביום רביעי שעבר הונחה הצעה מטעם מיכאלי, המבקשת לאשר לחברות לגבות תשלום תמורת שאטלים למקום העבודה. במשפט האחרון של ההצעה, התמימה לכאורה, התחבאה הכוונה האמיתית: "התיקון האמור יאפשר הפעלתן של הסעות פרטיות באופן שיאפשר למפעיל לגבות את מחיר הנסיעה... מכל נוסע בנפרד... וזאת במשך כל ימי השבוע לרבות סופי שבוע". במילים אחרות, שרת התחבורה ביקשה לקדם הצעה המאפשרת, לראשונה בכל המדינה, שהנוסע יוכל לשלם ולא בהסעה מאורגנת של הרשויות.

סגל תיאר את הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים: "לקח כמה שעות עד שגלאי המוקשים החלו לצפצף בהיסטריה: האם מיכאלי וליברמן מתכננים קרשנדו מפואר לקואליציה, יציאה לבחירות בדמות הישג מטורף מבחינת בוחריהם, תחבורה בתשלום בסופי שבוע? בנט קיבל מסרון בנושא באמצע ישיבה חשובה. הוא ראה, נדהם, ודרש לבטל מיד את הדיון. המשמעות הייתה ברורה לכל: אם סילמן עזבה בגלל הודעה סמלית על חמץ, אורבך היה נוטש בכלל מהפכה שמאיינת את הסטטוס-קוו".

בעקבות הדרמה, מיכאלי – בידיעת ליברמן – מיהרה למשוך את הנושא מסדר היום, בטענה שלא הייתה לה שום תוכנית להפיל את הממשלה. עם זאת, היא הבהירה כי לא ויתרה על היוזמה השנויה במחלוקת. "התחבורה הציבורית בשבת חיכתה 74 שנה, היא תחכה עוד קצת", אמרה.

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתעמית סגלמירב מיכאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה