חדשות בארץ

שוב סדקים בקואליציה: שקד ואורבך נגד ליברמן

שברירותה של הקואליציה ממשיכה להעמיק: שרת הפנים איילת שקד ויו"ר סיעת ימינה ניר אורבך הבטיחו כי יתנגדו לפגיעה בעולם התורה במסגרת דיוני התקציב לשנת 2023

  • א' סיון התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד ויו"ר סיעת ימינה ניר אורבך הבטיחו היום (שלישי) כי יתנגדו לפגיעה בעולם התורה במסגרת דיוני התקציב לשנת 2023.

את הדברים אמרו השניים כאשר סיירו יחד בזכרון יעקב, ובתגובה לדבריו המסיתים אמש של שר האוצר ליברמן.

שרת הפנים איילת שקד אמרה: "הקואליציה הזו בנויה על הסכמות ואנחנו את תפקידנו נעשה ונדאג שלומדי התורה לא יפגעו''.

ח"כ ניר אורבך אמר: "אנחנו בימינה מכירים בלימוד התורה כערך ואנחנו יודעים שלומדי התורה מוסרים את נפשם למען עם ישראל ועושים זאת במסירות נפש גדולה. אנחנו ביחד בעזרת השם נשמור על עולם התורה".

כזכור, שר האוצר ליברמן השתלח בחרדים והבטיח כי יפגע בתקציב הישיבות. ח"כים רבים הגיבו לדבריו בחריפות. חבר הכנסת מאיר פרוש אמר: "איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערבים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב"ה של אש"ף ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור - אין נאמנות, אין אזרחות".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיב לדברי ליברמן: "דבריו של השר ליברמן הם דברי הסתה אנטישמיים בנוסח 'הכה את החרדים, והצל את ליברמן'. ניר איך אתה יכול לשבת איתו באותה ממשלה?".

ח"כ דודי אמסלם תקף את ליברמן במליאת הכנסת: "הוא אומר 'כוללים זה לא לימוד תורה'. ממתי ליברמן יודע מה זה תורה? אתה עלית ממולדובה חסר כל. מי קלט אותך פה בארץ? חרדים. אז מה עשית להם? אמרת: 'אני אזרוק אותם למזבלה'. זה הסגנון שלך, כפיות הטובה שלך. מי אתה? מאיפה הצביעות הזו שלך?

"מר ליברמן, אני רוצה להזכיר לך", הוסיף אמסלם. "לא היה אדמו"ר בארץ שלא הלכת אליו, ליקקת לו, טיש שלא הלכת אליו, גפילטע פיש שלא אכלת שם. פתאום החרדים הופכים להיות אויבי האומה. למה? בגלל שהאלקטורט שאתה מחפש לא מכיר את החרדים, ואם אתה יכול להרעיל אותו – אז למה לא?! תראה לאיזה שפל אתה מגיע. תתבייש לך".

תגיות:איילת שקדאביגדור ליברמןקואליציהניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה