חדשות בארץ

קיץ לא לנכים: רוב חופי הרחצה לא מונגשים

כך נחשף בדיון ועדת המשנה לנגישות עירונית. גם החופים הנפרדים לא מונגשים. יו"ר הוועדה, שירלי פינטו-קדוש: חופי הרחצה שייכים לכלל הציבור – ובהם גם האנשים עם מוגבלויות

(צילום: שיר תורם, פלאש 90)(צילום: שיר תורם, פלאש 90)
אא

רוב חופי הרחצה בישראל אינם מונגשים לאנשים עם מוגבלויות – כך נחשף היום (שלישי) בדיון ועדת המשנה לנגישות עירונית, של ועדת העבודה והרווחה. לדברי יו"ר הוועדה, שירלי פינטו-קדוש (ימינה), "אנו צועדים לקראת הקיץ, אך אנשים עם מוגבלויות או קשישים לא יוכלו ליהנות מרוב חופי הרחצה, למרות שהם שייכים לכלל הציבור – ובהם האנשים עם מוגבלויות".

יובל וגנר, יו"ר "נגישות ישראל", הסביר כי כיום קיימים בישראל 155 חופים מוכרזים, אך רובם עדיין לא מונגשים באופן מלא, אין אכיפה של המפקח על החופים במשרד הפנים ואין הזמנה לשימועים על אי-הנגשה. בנוסף, אין פרסום הסדרי נגישות מפורט ומעודכן על החופים לא במשרד הפנים ולא ברשויות המקומיות. וגנר טען עוד כי כיום אין נגישות למוגבלויות שמיעה בחופים, אין חובה בתקנות שחופי רחצה נפרדים יהיו נגישים, אין הדרכות לצוותי החופים לסיוע לאנשים עם מוגבלות ואין חופי צלילה נגישים בישראל.

על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, חובה להנגיש את הקופה, בית אוכל, שירותים, מלתחה ומקלחת, 20% לפחות מסככות הצל - ולא פחות משתיים שהן הקרובות ביותר לים. בנוסף יש להנגיש דרך עד לחול הרטוב.

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", ציין כי רוב החופים הנפרדים אינם מונגשים, וחוסר בבהירות התקנות מאפשר לראש רשות להנגיש את כל החופים המעורבים – אך לא חוף נפרד אחד. הוא קרא להגדיר בתקנות חובת הנגשה לחוף נפרד.

לדברי עינב בר נס, מפקח ארצי בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים, רשות מקומית מחויבת בכל החופים בהנגשה בסיסית, ובאחד מהחופים – בהנגשה מלאה. כיום ניתנה לרשויות ארכה של כארבע שנים להנגיש את החופים לפי כללים אלו, וכ-200 רשויות כבר פרסמו אלו חופים הונגשו ואיזה חוף יונגש בעתיד - ומתי. בנוסף הרשות חייבת לפרסם באתר את הסדרי הנגישות.

לדברי עדי אבירם, מנהלת הנגישות במרכז השלטון המקומי, כיום יש בוודאות כ-35 חופים מונגשים במלואם, והיא פירטה את העבודות להנגשת חופים, כאשר באשדוד לבדה הושקעו 1.7 מיליון שקלים.

ניצן גינזבורג, רכזת הנגישות בעירית הרצליה, סיפרה על 25 מיליוני שקלים שהושקעו לאחרונה בהנגשת שלושה חופים, בהקמת מעליות, סלילת שבילים עד המים ועוד.

תגיות:חופי רחצההנגשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה