חדשות בארץ

בג"ץ למדינה: להשיב תוך חודשיים על התקדמות הליך פינוי חומש

השופטים דרשו מהמדינה לעדכן על המשך הליכי הפינוי של ישיבת חומש. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "דורש מראש הממשלה נפתלי בנט ומשר הביטחון בני גנץ שלא להמשיך ולהסתתר מאחורי בג"ץ"

(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ לא ממש השתכנעו מתשובת המדינה, ודורשים ממנה להשיב בתוך חודשיים על התקדמות הליך פינוי חומש.

כזכור, בתחילת השבוע השיבה המדינה לבג"ץ כי "דין המקום להיות מפונה" אך לא נקבה בתאריך יעד לפינוי חומש. עם זאת, הבהירה המדינה כי במקום תתבצע אכיפה נחושה נגד כל בנייה חדשה.

הרכב של שלושה שופטי בג"ץ דרש היום (חמישי) מהמדינה לעדכן בתוך כחודשיים, עד עשרה באוגוסט, לגבי המשך הצעדים לפינוי חומש, בעקבות עתירת ארגון השמאל 'יש דין' הדורש לפנות את הישיבה במקום.

"רשמנו לפנינו את הצהרת המשיבים (המדינה) שלפיה 'דין המקום להיות מפונה' וכי פעולות האכיפה תימשכנה", ציינו השופטים בהחלטתם. הם התייחסו גם לטענות הפלסטינים, שהגישו את העתירה וטענו שנמנעת מהם גישה לאדמותיהם הפרטיות: "רשמנו לפנינו את הבהרת המשיבים שלפיה העותרים יוכלו לפנות בבקשה מתאימה לקצין הקישור במת"ק שכם. הנחתנו היא כי ככל שיתעורר קושי בגישה כאמור, יבטיח המפקד הצבאי את חופש הגישה של תושבי האזור לעיבוד אדמותיהם החקלאיות וישמור על הסדר הציבורי".

בתגובה לדרישת בג"ץ מהמדינה, הפנה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אצבע מאשימה לעבר הממשלה: "אני דורש מראש הממשלה נפתלי בנט ומשר הביטחון בני גנץ שלא להמשיך ולהסתתר מאחורי בג"ץ. שופטי בג"ץ נצמדו להודעת המדינה שדין המקום להתפנות, ולכן ביקשו לוחות זמנים. היישוב חומש הוא לא עניין משפטי. זהו עניין מדיני פוליטי. די לממשלה הזו מלהסתתר מאחורי השופטים. הממשלה הזו נכשלת גם בהתיישבות גם בהגנה על האזרחים שלה, והעם יחליף אותה".

תגיות:חומשבג"ץיוסי דגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה