חדשות בארץ

בקואליציה מודאגים: האם ח"כ גבי לסקי תפיל את הממשלה?

חברת הכנסת גבי לסקי מדאיגה את הקואליציה. החשש כי הח"כית ממרצ לא תצביע בעד החוק מטעמי מצפון

  • ז' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יום מתוח בקואליציה: היום (שני) אחר הצהריים תעלה להצבעה הארכת תקנות יו"ש, ולקואליציה עדיין אין רוב הדרוש על מנת להעביר את החוק. בקואליציה אומרים כי ח"כ רינאווי-זועבי עדיין לא השיבה להם מה היא מתכננת להצביע. גם חברי רע"מ עדיין מסרבים לתמוך בחוק. נוסף על כך, בקואליציה חוששים שחברת הכנסת גבי לסקי ממרצ תביך את הקואליציה, וברגע האחרון תימנע מלהצביע בעד החוק.

העומד מאחורי החשש הוא שכל הקריירה המקצועית של ח"כ לסקי לפני שהגיעה לכנסת קשורה למצב המשפטי ביהודה ושומרון. בקואליציה חוששים כי ברגע האחרון לסקי תפתיע ותסרב לתמוך בחוק.

בראיון ל'כאן חדשות' אמרה ח"כ לסקי כי היא טרם יודעת איך תצביע. לדבריה, היא תגבש את עמדתה רק לאחר ההתייעצות שצפויה היום לסיעתה בנושא ושאין בכוונתה להפתיע את סיעתה.

במקביל, חברי מפלגת רע"מ צפויים להיפגש בשעה 14:00 בצהריים, ולקבל החלטה על אופן ההתנהלות. לפני מספר ימים אמר יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס כי "אינו מצליח להורות לחברי סיעתו לתמוך בחוק".

בראיון לגלי ישראל אמר עטיה אלעסאם, חבר רשימת רע״מ וחבר מועצת א-שורא, כי "אני לא יודע מה זה חוק יו"ש, זו אדמה כבושה, אני לא יודע אם החוק הישראלי צריך לחול על האדמה הזו".

אלעסאם התייחס לאיומו של שר המשפטים גדעון סער שאמר כי אם רע"מ לא תצביע – זה סוף דרכה בקואליציה: "זה סוף הדרך של רע״מ? זה גם סוף הדרך של הממשלה. אם רע״מ תצא מהממשלה – היא תיפול".

תגיות:קואליציהגבי לסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה