סגולות

"מזמור המנורה" וסודותיו המופלאים

מהי הייחודיות של "מזמור המנורה", ומהן סגולותיו? אלו הזמנים שבהם כדאי לומר אותו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נאמר בפרשת בהעלותך "ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר ציווה ה' את משה". ישנו סוד עתיק ומיוחד בספר התהלים, והוא "מזמור המנורה", מזמור ס"ז, וסגולותיו וענייניו רבים ונפלאים. ר' דוד אבודרהם זצ"ל כתב על מזמור זה: האומרו בכל יום נחשב כמדליק המנורה הטהורה בבית המקדש, וכאילו מקבל פני השכינה. ובפרט שמעמיד את הסידור או קלף המנורה מול עיניו ואומרה כציור המנורה. ועוד הוסיף שתמצא במזמור זה שבעה פסוקים כנגד שבעת קני המנורה, ויש במזמור ארבעים וחמש תיבות, כמניין הגביעים של המנורה והכפתורים והפרחים, ועוד.

הגאון ר' יום טוב אלגזי כתב: "מצאתי כתוב בשם איגרת הרמב"ן שכל ימי העומר שאומרים ברכת כהנים אם יאמר היחיד מזמור זה - יצליח במעשיו, ואם יסתכל בצורת המנורה לא יהיה ניזוק בכל היום".

ועוד כתב: "והאומרו בנץ החמה - לא יקרה לו שום מקרה רע. וסגולה זו לכל השנה". מרן החיד"א (במדבר קדמות) כתב שדוד המלך ע"ה הראהו הקב"ה ברוח הקודש מזמור "למנצח" כתוב על טס של זהב מופז, עשוי בצורת המנורה, וכן למשה רבנו ע"ה. ודוד המלך חקקו במגינו בטס של זהב בצורת המנורה כשיצא למלחמותיו, והיה מכוון סודו ומנצחם, ואויביו נופלים לפניו. ועוד כתב מר"ן החיד"א בציפורן שמיר: "ולפחות לעשות נחת רוח ליוצרנו נאמר אותו בציור המנורה כתב על קלף" (ואיזו זכות זו, לעשות נחת רוח ליוצרנו. אשרי הזוכה). וכתב רבנו הבן איש חי בספרו "עוד יוסף חי": "וכשיאמר מזמור זה יזקוף ציור זה של המנורה לפניו כדמיון המנורה שהיתה עומדת וזקופה בהיכל". וכן בבא סאלי הקדוש, ר' ישראל אבו חצירא זצ"ל, היה קורא את מזמור המנורה מתוך קלף בצורה זקופה. ומומלץ לאומרו ג' פעמים ביום:

א. מיד אחר ברכות השחר וברכות התורה, ויש לאומרו בצורת המנורה. מומלץ גם לנשים לכוון שמירה על כל בני הבית, וזו סגולה נפלאה גם לפרנסה.

ב. לפני ברוך שאמר בסדר התפילה.

ג. אחר "יהיו לרצון" הראשון בתפילת שמונה עשרה (שער הכוונות י"ד).

ואשרי חלקו של הזוכה לאמרו מתוך קלף שנכתב ע"י סופר ירא שמים. וכתבו המקובלים שמומלץ לכוון במחשבה בתחילת קריאתו "הנני מכוון בו מה שכיוונו משה רבנו ע"ה דוד המלך ע"ה והאר"י הקדוש במזמור זה".

בשבוע הבא נביא סגולות נפלאות להפרשת חלה, וסגולה מיוחדת נגד גמגום. בברכת שבת שלום.

תגיות:סגולותמנורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה