נפלאות הבריאה

מה מיוחד כל כך בים המלח?

מהן התועלות הבריאותיות שקיימות באזור ים המלח, ואיך נוצרה סביבו סכנה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ים המלח, שנמצא במזרח ארץ ישראל, בגבול בין ישראל לירדן, הוא האתר היבשתי הגלוי הנמוך ביותר בעולם. גובהו של ים המלח הוא 424 מטרים מתחת לפני הים. ים המלח, כשמו כן הוא, מכיל אחוזים גבוהים במיוחד של מלח. זוהי הסיבה לכך שדגים ובעלי חיים אחרים אינם יכולים לחיות בתוכו, וזהו גם המקור לשמו הנוסף – "ים המוות".

האוויר באזור ים המלח עתיר חמצן, ולכן הוא מועיל מאוד לנשימה, ומסייע לאנשים שחולים במחלות נשימתיות שונות. בים המלח ישנו גם בוץ מיוחד, עשיר במגנזיום וב-35 מינרלים אחרים, כמו נתרן, סידן ואשלגן. מריחה של הבוץ הזה על העור יכולה לסייע בריפוי של אקזמות, של שיגרון, של דלקות פרקים ועוד. הבוץ גם מעשיר את העור ומעניק לו רכות ובריאות.

בעשורים האחרונים, הולך המפלס של ים המלח ויורד, בגלל חוסר איזון בין כמות המים שיוצאת ממנו לכמות המים שנכנסת אליו. חוסר האיזון הזה גורם לכך שחוף הים נסוג לאחור, ומי תהום חודרים אל האדמה במקום מי הים. מי התהום הללו ממיסים את שכבות המלח שבאדמה ויוצרים חללים מתחת לפני האדמה. בעקבות כך, סביב ים המלח נוצרים מאות בולענים – פני האדמה שמעל לחללים הללו קורסים, מה שמהווה סכנה של ממש.

פרויקט מיוחד שמתהווה בימים אלה הוא פרויקט קציר המלח, שמטרתו ליצור איזון בין ריכוזי המלח שבחלקים השונים של ים המלח, על מנת לשמור על מפלס הים יציב לאורך שנים, במקום שתיווצר בו ירידה של מפלס המים באזורים מסוימים, לעומת עליה באזורים אחרים.

תגיות:ים המלחנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה