חדשות בארץ

לקראת בחירות: חוק פיזור הכנסת יעלה מחר להצבעה

הקואליציה הודיעה רשמית שהצעת החוק הפרטית לפיזור הכנסת תעלה לדיון בקריאה טרומית במליאה מחר, יום רביעי

  • כ"ב סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בקואליציה פועלים לקדם את החוק לפיזור הכנסת, והתוכנית היא שכבר מחר תובא הצעת החוק להצבעה בקריאה טרומית. המטרה היא לסיים את תהליך פיזור הכנסת עד לשבוע הבא.

הקואליציה הודיעה רשמית שהצעת החוק הפרטית לפיזור הכנסת של יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת יש עתיד, ח״כ בועז טופורובסקי ויו״ר סיעת תקווה חדשה, ח״כ שרן השכל, אשר הונחה אתמול בלילה על שולחן הכנסת, תעלה לדיון בנשיאות הכנסת בשעה 11:00. לאחר אישורה, ההצעה תעלה לדיון בקריאה טרומית במליאה מחר, יום רביעי. 

קידומה של הצעת החוק תלוי במידה רבה בניר אורבך, המשמש כיו"ר ועדת הכנסת, כיוון שהדיונים ייערכו בוועדה שבראשותו. ביכולתו של אורבך למשוך או לקצר את החקיקה, והחשש הן בקואליציה והן באופוזיציה הוא שאורבך יעכב את הפיזור כדי לנסות ולהקים ממשלה חלופית כבר בכנסת הזאת.

בתוך כך, שר האוצר אביגדור ליברמן, הגיב רק הבוקר להחלטתם הדרמטית של בנט ולפיד לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. "במקום לדבר לכלכלה, אני צריך להתייחס לפוליטיקה", אמר ליברמן בכנס הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "הבחירות של היום הם תוצאה של התככים והשקרים של איש אחד, בנימין נתניהו. כמו אגב כל מערכות הבחירות הקודמות. וחוסר היציבות הזאת היא בעוכרנו, זה פוגע בחברה, בכלכלה, בביטחון.

"רק ביומיים האחרונים עסקנו בתקציב הביטחון, זוהי כבשת הרש, אתה לא יכול לבנות תכניות ביטחון רק לשנה. ברור שחייבים לשנות את השיטה אבל כרגע אני מסופק אם יש לזה רוב בכנסת. תמיד השוליים הקטנים יודעים לסחוט את המפלגות ולנטרל כל יוזמה להבטיח יציבות פוליטית.

"תמיד אמרתי שהממשלה תחזיק ארבע שנים, שלוש שנים. לא תמיד הייתי בטוח בזה, אבל חשוב לשדר את זה. גם כלכלה היא פסיכולוגיה. מבחינתה של ישראל ביתנו המטרה העיקרית של הבחירות הקרובות היא למנוע מבנימין נתניהו לחזור לשלטון. היינו מאוד ברורים בבחירות הקודמות, עמדנו בכל הלחצים וכל הפיתויים, וזה בדיוק מה שנעשה בבחירות האלה.

"אני מקווה שיחד עם חוק לפיזור הכנסת יעלה חוק לנאשם בפלילים כדי למנוע שמי שהואשם בפלילים לא יוכל לשמש כרה"מ", סיים ליברמן את דבריו.

תגיות:הצעת חוקקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה