חדשות בארץ

עמית סגל: זו הדילמה של נתניהו לקראת הבחירות

"הדילמה של נתניהו קשה", פירט הפרשן הפוליטי עמית סגל. "הוא מתלבט בין שתי אלטרנטיבות"

  • כ"ז סיון התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי, עמית סגל, דיווח בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' כי נתניהו מתלבט בין שתי אלטרנטיבות בנוגע לניהול קמפיין הבחירות, שככל הנראה - כך לדברי סגל - יהיה הקמפיין האחרון שלו.

"הדילמה של נתניהו קשה", פירט סגל. "האם להיות ביבי הישן והלוחמני כדי להוציא מהבית את מאות אלפי המצביעים שנותרו שם בסבבים הקודמים, או נתניהו חדש ממורכז יותר כדי להעביר אליו קומץ מנדטים יקרים שהצביעו בנט וסער".

העיתונאי זאב קם דיווח הבוקר ב'כאן', כי ‏גורמים בליכוד בוחנים אפשרות לפצל את ימינה באמצעות 3 מחברי הכנסת שלה שיודיעו על עזיבת המפלגה באמצעות ועדת הכנסת. השלושה שמוזכרים בליכוד הם ניר אורבך, עידית סילמן ואיילת שקד, שישוריינו תמורת יחידות מימון המפלגות שיביאו איתם. גורמים בליכוד אומרים שטרם התקבלו החלטות בעניין.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, חותר לפזר את הכנסת בהקדם האפשרי. ככל הנראה תפוזר הכנסת ביום שני בערב, ולמחרת – ביום שלישי בבוקר – ייכנס לפיד ללשכת ראש הממשלה במהירות האפשרית.

ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, ייפגש היום שוב עם שרת הפנים איילת שקד. מקורביה של שקד אומרים כי במידה ובנט יפרוש, שקד תרוץ בראשות ימינה בבחירות הקרובות.

בתוך כך, שר המשפטים גדעון סער אמר כי מפלגתו לא תרוץ בבחירות הקרובות יחד עם כחול לבן. "תקווה חדשה רצה לבחירות האלה בהנהגתי. אני משוכנע בהצלחתנו", אמר בראיון לכאן רשת ב'.

"בכל הסקרים שהתפרסמו השבוע אנחנו עוברים. אני לא מציע להתרשם יותר מדי, אני בטוח ביכולת שלנו להצליח", הוסיף סער.

שר המשפטים חזר על הכרזתו כי לא ישב תחת נתניהו. "אנחנו אמרנו במערכת הבחירות הקודמת שצריך להחליף את השלטון, ואני לא חושב שיש היתכנות לממשלה חלופית כשמתעקשים לשים את אותו מועמד שפעם אחר פעם לא משיג רוב. אם הם היו פתוחים לחילופים, אולי היינו מגיעים לתוצאות אחרות".

גם השר ‏זאב אלקין הבהיר בגל"צ: "תקווה חדשה תרוץ לבד. אנחנו עוברים את אחוז החסימה בכל הסקרים, ויש לנו תשתית ארגונית בשטח - אין כמעט עיר שאין לנו בה נציג".

תגיות:עמית סגלבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה