הרב יצחק זילברשטיין

מרן הגראי"ל שטיינמן יעץ שלא לקנות את הדירה, כי ’איך אפשר לדקור את עיניו של השני?!’

בדירה הסמוכה מתגוררת חברתה של הכלה, שעדיין איננה נשואה, וגם אחותה הגדולה. מותר לקנות את הדירה, אך האם אפשר כך לדקור את העיניים של השני?

הרב שטיינמן (צילום מסך)הרב שטיינמן (צילום מסך)
אא

מעשה מאלף התרחש בשני מחותנים, שטרם חתונת ילדיהם החליטו לקנות עבורם דירה. אבי הכלה מצא דירה במחיר "מציאה", ובאזור של שומרי תורה ומצוות, וביקש מבִּתו שתלך ותראה את הדירה.

הבת שבה אל אביה ואמרה כי הדירה מאוד מצאה חן בעיניה, והיא מושלמת מכל הבחינות, אך הוסיפה, שבאותו הבניין, מתגוררת חברה טובה שלה, שהינה מעוכבת שידוך כבר זמן רב. זאת ועוד, שבבית אותה חברה נמצאת גם אחותה, המבוגרת ממנה, ואף היא טרם זכתה למצוא את זיווגה, ואולי ייגרם להן צער מסוים כאשר יראו מדי יום את חברתן הנשואה...

האב החליט שהוא אינו ניגש לרכישה לפני התייעצות עם מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א. התקשר אפוא לאחד ממקורבי הגר"ח, וביקש שיגיש את ההתלבטות לפני הרב. הלה השיבו שחבל יהיה לבזבז את זמנו היקר של הגר"ח בשאלה מיותרת זו, כי פשיטא שמותר לקנות את הדירה, והוסיף לטעון "וכי החברות אינן יודעות שבתך מתחנת?!"... אך אבי הכלה התעקש שבכל זאת יציע את הדברים לפני הרב.

ובכן, השאלה הוצגה בפני רבינו הגר"ח, ולמרבה הפלא, שר התורה, שמשיב על אתר על השאלות החמורות ביותר בעולמה של הלכה, התחבט רבות בשאלה זו, תוך כדי שמיללו שפתיו הקדושות "זו שאלה קשה". לבסוף הפטיר, שיפנו עם השאלה למרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

אבי הכלה מיהר להגיע למעונו של רבינו ה"איילת השחר", והציע בפניו את השאלה. הגראי"ל פתח ואמר, כי לכאורה אין כאן שאלה, כי מן הסתם אתה מחפש זמן רב דירה, וסוף סוף מצאת, ולא סתם דירה, אלא "מציאה גדולה", ואם כן איך אפשר לומר לך שלא לקנות?!... לאחר מכן עצם הגאון את עיניו הקדושות, ושקע בהרהורים לכמה רגעים. לפתע פקח את עיניו ואמר בהתרגשות: "אבל איך אפשר לדקור את עיניו של השני?!", וחזר שוב ושוב על הדברים, "הכלה תצא ותכנס, תצא ותכנס יום-יום, ואיך אפשר לדקור לזולת את העיניים"...

השואל טען בפני הרב: "בִּתי מציינת שבני המשפחה הזו הם אנשים טובי לב, מפרגנים ובעלי עין טובה בצורה יוצאת דופן"... "נוּ", אמר הגראי"ל, "יותר ממלאכי השרת?! הרי אפילו על מלאכי השרת כתוב ששייכת בהם קנאה!... לא כדאי לקנות את הדירה הזו".

לבסוף העלה אבי הכלה הצעה: "ארכוש את הדירה, אך בתי לא תגור בה, אלא אשׂכיר אותה לאחרים, ולבתי אשכור במקום אחר". מרן הרב שטיינמן הסכים להצעה, וצירף את ברכתו למחותנים ובני הזוג. 

ומה אירע בסופו של הסיפור? - בליל חתונת הבת, האחות המבוגרת של חברתה התארסה!

לא חלפה תקופה ארוכה, והנה גם אותה חברה זכתה להתארס.

ועתה, בס"ד, הבת וחתנה נכנסו להתגורר באותה דירה...

לרכישת ספרי "ופריו מתוק" מהידברות שופס.

תגיות:ופריו מתוקהרב שטיינמןהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה