חדשות בארץ

"שולחים אלינו שליחים כל הזמן. התשובה היא ’לא’": אפסו הסיכויים להקמת ממשלה חלופית

בקואליציה שועטים לפיזור הכנסת, ומסרבים נחרצות לכל הצעת מו"מ עם הליכוד. "אין שום משא ומתן עם נתניהו. זה לא קרה, לא קורה ולא יקרה"

  • כ"ח סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השר זאב אלקין (תקווה חדשה) אמר הבוקר (שני) כי אין כל מגעים על הליכוד בנוגע להקמת ממשלה חלופית כבר בכנסת הזו. בראיון ל-FM103 אמר: "אין שום משא ומתן עם נתניהו על הקמת ממשלה חלופית. זה לא קרה, לא קורה ולא יקרה. זה ששולחים אלינו שליחים כל הזמן זה לא משא ומתן כי התשובה היא לא".

גם יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, הכחיש את האפשרות שמפלגתו תשב בממשלה אחת עם בנימין נתניהו. עוד הוסיף גינזבורג כי להערכתו חוק פיזור הכנסת לא יעבור היום אלא עד סוף השבוע. "לא נשב עם נתניהו, גם אם גנץ יהיה בראשות הממשלה", אמר. "זה כבר הוצע לנו וכל פעם התשובה הייתה זהה. בחרנו לשבת בממשלה הנוכחית ולא לשבת עם נתניהו. גנץ הבהיר בצורה פשוטה - נתניהו מיצה את האמון הפוליטי שלו".

ועדת הכנסת צפויה להתכנס בשעה 9:30 כדי לדון על השאלה לאיזו ועדה תעבור הצעת חוק פיזור הכנסת. בקואליציה מעוניינים להעביר את הדיונים על החוק לוועדת חוקה בראשותו של גלעד קריב. באופוזיציה מעדיפים שהדיון יישאר בוועדת הכנסת בראשותו של ניר אורבך, שינסה לעכב את קידום החוק, על מנת לתת לליכוד אפשרות להיערך להקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

את הדיונים היום תחל מליאת הכנסת בהצבעת אי-אמון, האפשרות היחידה של האופוזיציה להשביע ממשלה חדשה, למרות שהסיכוי לכך כמעט אפסי.

ראשי הקואליציה, ובראשם לפיד, מעוניינים להביא את חוק פיזור הכנסת לאישור סופי עד יום שלישי או רביעי. אז ייכנס לפיד לתפקיד ראש הממשלה. תאריך הבחירות יהיה ככל הנראה ב-1 בנובמבר. 

תגיות:קואליציהזאב אלקיןאיתן גינזבורג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה