הרבנית חגית שירה

הנס שלך הוא לא ים שנפתח לשניים – הוא היכולת שלך לקרוא עכשיו את הטור הזה

חשבת פעם מכמה סכנות השם מציל אותך כל רגע, כל שניה? איננו יכולים לחיות אפילו רגע אחד ללא חסדיו של הבורא. והשם, הוא רוצה שנרים עיניים למעלה ולא נשכח לרגע את חסדיו המרובים. ניסים שבכל יום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"על נסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת", אנחנו מודים בכל יום בתפילה. חשבת פעם מכמה סכנות השם מציל אותך כל רגע, כל שניה? איננו יכולים לחיות אפילו רגע אחד ללא חסדיו של הבורא. והשם, הוא רוצה שנרים עיניים למעלה ולא נשכח לרגע את חסדיו המרובים.

בפרשה שלנו קורה לעם ישראל נס מופלא. הם מגיעים לגבול מואב, היו שם שני הרים גדולים, האחד מול השני, הר אחד של האמוריים והשני של המואביים. בהר אחד היו הרבה מערות, ובהר ממול בליטות, שהיו מכוונות כנגד המערות. בין ההרים היה עמק עמוק, שבו עבר נהר ארנון. העמק היה רחב, ועם ישראל היה צריך לעבור דרכו. מה עשו שבעת מלכי ארץ ישראל? הם התכנסו, תכננו ועשו לישראל מלכודת: מאות אלפי חיילים התפזרו בעמק, חלקם הסתתרו במערות, חלקם בעמק הגדול, וחלקם חיכו מעל העמק עם אבני מלחמה וחיצים... זה היה מוות בטוח לישראל, לאן יברחו? זו מלכודת!

מה עשה הקדוש ברוך הוא? זעזע את ההר עם הבליטות, עקר אותו ממקומו והדביק אותו בהר שמולו, וכך נכנסו הבליטות בתוך המערות - וכל החיילים שהיו שם נמעכו ומתו! כשעם ישראל עבר שם, הם בכלל לא ידעו שהיה שם עמק, הם חשבו שכך זה היה מלכתחילה. את מבינה? הכל התיישר! ולא רק שהם ניצלו – ה' גם מנע מהם את טורח הדרך.

אחרי שעברו ישראל, אמר ה': רוצה אני להודיע לבני את הנס שעשיתי להם. הוא החזיר את ההרים למקומם, נכנסה הבאר שהייתה עימם לתוך המערות ושטפה החוצה את גופותיהם של אלפי החיילים, איברים, איברים, וכשחיפשו ישראל את הבאר שנעלמה - ראו לפתע סחף גדול יוצא ושוטף את שונאיהם (רש"י, מעם לועז). מדהים!

זו הייתה הדרך במדבר, רצופה סכנות ומכשולים. במשך ארבעים שנה השם עטף אותם והגן עליהם, והם אפילו לא ידעו עד כמה... זוהי גם דרכך בחיים, רצופה אף היא סכנות לא פשוטות. העולם מלא סכנות, וה' עוטף אותך, מגן עליך, ואין לך מושג עד כמה.

אומר הזוהר הקדוש: כמה טובות עושה הקדוש ברוך הוא עם בני האדם, וכמה ניסים מרחיש להם בכל יום, ולא יודע – רק הוא בלבדו!

נס הוא לא שמש בלילה, ולא כוכבים בבוקר... הנס שלך הוא לא ים נפתח לשניים, ולא שמש עומדת שלושים ושש שעות... הנס שלך הוא הרגע הזה, הוא הנשימה שלך עכשיו. הוא בוקר חדש, הוא בית, חיוך, משפחה, עבודה. נס הוא היכולת שלך לראות ולקרוא עכשיו את המילים האלה, ונס גדול מתרחש לך ממש עכשיו, ואת לא יודעת מהו...

תגיות:ניסיםהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה