חדשות בארץ

אירוע דריסה ברעננה: השוטר ברק משולם ז"ל נדרס למוות על ידי פלסטיני שגנב רכב

השוטר ברק משולם ז"ל נדרס למוות בסמוך לצומת רעננה. הפוגע: תושב רמאללה בן 17 שדרס אותו באמצעות רכב גנוב וברח מהמקום

  • י"ח תמוז התשפ"ב
זירת האירוע (צילום: משטרת ישראל)זירת האירוע (צילום: משטרת ישראל)
אא

(עודכן: 9:45)

הותר לפרסום כי רס"ר ברק משולם ז"ל הוא השוטר בן ה-30 שנדרס הלילה (ראשון) על ידי פלסטיני בן 17 שנהג ברכב גנוב, פרץ מחסום משטרתי ודרס אותו למוות. משולם ז"ל הותיר אחריו אישה ושני ילדים, הורים ושני אחים. מועד ההלוויה טרם נקבע.

הדריסה התרחשה בכביש 4 סמוך לצומת רעננה לכיוון דרום. במשטרה חושדים כי הרכב נגנב מאזור חולון-בת ים. בשלב מסוים פתחו כוחות משטרה במרדף אחר הנער, שהגיע למחסום בצומת רעננה מכיוון מחלף מורשה. הוא לא עצר במחסום, פגע בשוטר ודרס אותו למוות. הדורס המשיך לנסוע למרחק קצר, ואז נטש את הרכב והחל להימלט רגלית. לאחר מצוד קצר, הוא נעצר באמצעות שוטרי תחנת כפר סבא.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ספד למשולם ז"ל: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב.

"זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו", הוסיף המפכ"ל.

"ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה.

"בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר", לשון המפכ"ל.

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, הורה כי את החקיֹרה תנהל היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שרון בשת"פ יחידת הבוחנים של מחוז מרכז.

מדוברות המשטרה נמסר: "המפכ"ל הורה הבוקר על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח. המפכ"ל מבקש להדגיש ששוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה".

תגיות:משטרת ישראלפיגוע דריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה