חדשות בארץ

למרות המשבר העמוק ותורי הענק: זה המכרז המפלה של רשות שדות התעופה

מזוודות שהולכות לאיבוד, תורים אינסופיים, זעם ציבורי יוצא דופן: וזה המכרז המפלה נגד דתיים בגיוס לרשות שדות התעופה

  • י"ט תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דתיים שניסו להתקבל לעבודה ברשות שדות התעופה נדהמו לגלות את האפליה הקשה בגיוס כוח האדם: אחד מתנאי הסף הראשונים למשרה הוא לעבוד במשמרות הכוללת זמינות לשבתות וחגים.

מדובר באפליה בוטה של הציבור הדתי והמסורתי. מפתיע שלמרות המשבר העמוק ותורי הענק בנתב"ג, רשות שדות התעופה מצאה לנכון לפרסם מכרז מפלה, המקטין את אפשרויות גיוס העובדים.

הבוקר (שני) שלח יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מכתב לשרת התחבורה מירב מיכאלי, בו דרש להפסיק את האפליה הפוגענית נגד דתיים ובה בעת לייצר פתרון ממשי למצוקת כוח האדם ברשות שדות התעופה.

"בתקופה האחרונה מערך הטיפול בנוסעים ברשות שדות התעופה נמצא בקריסה מוחלטת, תורים אינסופיים, מזוודות שהולכות לאיבוד ולא מגיעות יעדן, וזעם ציבורי יוצא דופן. במשך שנה שלמה שבה היה באפשרותך להיערך לחזרת התעופה למסלולה. לא ביצעתם את הדרוש, והציבור משלם את המחיר", תקף סמוטריץ'.

"לאור המצב הקטסטרופלי יצאה רשות שדות התעופה בקמפיין נרחב לגיוס מיידי של עובדים בתפקידים שונים בכל להקל על העומסים ולשפר את השירות. ללשכתי הגיעו בימים האחרונים פניות מיהודים שומרי מסורת, שפנייתם נדחתה בשל אמונתם. בתשובת הרשות נכתב במפורש שבמסגרת העבודה מחויב העובד לעבודה במשמרות בשבתות ובמועדי ישראל.

"ראשית כל, יש לשנות את הנוהל הנפסד שפוגע באופן ישיר ברבים מאזרחי המדינה שמעוניינים לשבות בימי המנוחה וכמובן שאין לכפות עליהם דבר שכזה.

"פגיעה במקום עבודה על רקע אמונה דתית היא אפליה חמורה ופסולה שיש להפסיקה באופן מיידי. זאת ועוד, לאור מצוקת כוח האדם יוצאת הדופן שפוגעת בכל אזרחי ישראל ישנה הזדמנות משמעותית לשנות גישה, ולאפשר קליטה של עובדים רבים לימי החול באופן שיקל על העומסים בהם. פתיחת רשות שדות התעופה לעבודה בימי חול תוסיף פוטנציאל של אלפי עובדים רבים שנדרשים עכשיו לרשות כמו אוויר לנשימה.

"קליטת העובדים תתן פתרון משמעותי בימי החול, דבר שיקל באופן מיידי על העומסים הקיימים ולצערנו עתידים ללכת ולהתגבר בחודשי הקיץ. גם אם לא יהיה בכך להביא פתרון לעומסים בשבתות סוף כל סוף הדבר יפתור 6/7 מהבעיה...

"אני דורש ממך להפסיק את האפליה הפוגענית ובה בעת לייצר פתרון ממשי למצוקת כוח האדם ברשות שדות התעופה. לא יעלה על הדעת שבעוד אזרחי ישראל נאנקים תחת התורים ואיבוד המזוודות יוותרו הרשות ומשרד התחבורה על כוח אדם איכותי ויעיל", סיים יו"ר הציונות הדתית את דבריו.

תגיות:רשות שדות התעופהאפליהבצלאל סמוטריץ'מירב מיכאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה