חדשות בארץ

אסון מירון | נתניהו מעיד בוועדת החקירה: "לא יודע מה גרם לטרגדיה"

נתניהו, שכיהן כראש הממשלה בזמן האסון, הגיע הבוקר למסור את עדותו בפני ועדת החקירה הממלכתית

  • כ"ב תמוז התשפ"ב
(צילום: אולבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אולבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו העיד הבוקר (חמישי) בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. מדובר בגורם הבכיר ביותר המתייצב בפני הוועדה.

בדבריו, רמז נתניהו כי גורמי המקצוע תחתיו התרשלו במילוי תפקידם. "היו אחראים להילולה במירון. אחריותי כראש ממשלה היא רק לקבל את ההחלטות הנדרשות לפי הדברים שמובאים אליי. מינינו כאחראים את קרן הרשב"י ומשרד התיירות, ולאחר מכן את משרד הדתות - לתכלל את האירוע. זה היה תפקידם. שיעשו את העבודה שלהם".

במהלך העדות נשאל נתניהו למה המחדלים לא טופלו במהלך השנים, למרות הסכנה הכרוכה בהם. "יש עוד הרבה דברים אחרים שקורים ברגע זה והם סכנה לציבור. נכון שאחרי שקורה אסון נדרשים לזה וכך קרה גם כאן. יש אינספור נושאים כאלה, אין אפשרות מעשית להיכנס לכל אחד ואחד מהם, לצערנו גם לא אלו שגרמו לטרגדיה הקשה הזו".

כאשר נשאל מה גרם לאסון, השיב ראש האופוזיציה: "לי עוד לא ברור מה גרם לאסון. אני לא יכול לדעת מה גרם לאסון".

נתניהו נשאל מדוע לא טיפל בליקויים הבטיחותיים החמורים באזור מירון. "לא התעסקתי בשאלות הבטיחותיות במירון, בכל רגע נתון ישנן אלפי סכנות בטיחותיות, גם עכשיו", אמר. "אין אפשרות לעקוב באופן מעשי, וזה תפקיד הגורמים המקצועיים לטפל בסכנות הבטיחותיות. ראש הממשלה לא יכול להיכנס בעניינים לפרטי פרטים, הוא לא יכול לעשות את זה".

"הסיבה היחידה שהתערבתי - רק בגלל הקורונה", הדגיש נתניהו, וציין כי ראשי הממשלה שלפניו כלל לא התעסקו בנושא, כיוון שאין זה תפקידו של ראש הממשלה.

השופטת דבורה ברלינר שבה וחזרה על השאלה כיצד ייתכן שנתניהו לא ידע על בעיות הבטיחות במירון. "זה לא הגיוני שאף אחד לא הביא לידיעתך שיש בעיה באתר הרשב''י", אמרה.

יו"ר האופוזיציה השיב: "אולי צריך להקים במדינה בינה מלאכותית שתסנכרן בין פעולות הממשלה ללשכת ראש הממשלה, אבל זה לא קיים. אין דבר כזה, אין 'בריכת התראה' שמרכזת את כל ההתראות".

במהלך החקירה נבדקת האפשרות שהדרג המדיני הפעיל לחץ על המשטרה ועל הגורמים המקצועיים האחרים, על מנת שיאשרו את קיום האירוע ללא הגבלת קהל למרות החשש לשלום הציבור ותקנות הקורונה שאסרו באותה העת התקהלות גדולה שכזו.

עדותו של נתניהו תחתום את שלב גביית העדויות. בשבועות הקרובים תשלח הוועדה מכתבי אזהרה למספר בכירים, שעשויים להיפגע מהחקירה או מתוצאותיה. בין העומדים על הכוונת הם: המפכ"ל קובי שבתאי, קצינים בכירים נוספים, ומפקד מחוז צפון שמעון לביא, שהתפטר כתוצאה מהאסון – שנה וחודשיים אחריו. לאחר מכן תעביר הוועדה למקבלי מכתבי האזהרה את חומרי החקירה, על מנת לאפשר להם ייצוג משפטי הולם. מסקנות לא צפויות בחודשים הקרובים. 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:אסון מירוןבנימין נתניהוועדת חקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה