חדשות בארץ

המשבר עם רוסיה | הרצוג מתייחס לראשונה: "ככל שנדבר פחות כן ייטב"

נשיא המדינה מתייחס לראשונה למשבר עם רוסיה, וטוען כי עדיף למעט בדיבור: "רוסיה היא מדינה חשובה במרחב וכולו ובכלל"

  • כ"ז תמוז התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שלישי) לראשונה למשבר עם רוסיה. לדבריו של הנשיא, יש לשמור על שתיקה ולדבר מה שפחות. "הנושא שמעסיק אותנו בימים האחרונים לגבי פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה הוא נושא שבאמת קרוב לליבי, אז אני נוקט בשני כלים: אחד, יש דברים שהשתיקה יפה להם. אני חושב שככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה יאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה", אמר הרצוג.

עוד הוסיף הנשיא והדגיש כי הוא עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה לפיד. "באמון מלא. אנחנו פועלים למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי. אנחנו משתפים פעולה, ואיפה שאני אוכל לסייע אני אסייע", לשון הרצוג. "רוסיה היא מדינה חשובה במרחב כולו ובכלל, ויכולים להיות תרחישים שונים ועשרה נימוקים שונים ללמה ואיך האירוע התפתח. אני מעדיף לא ללכת לניתוחים. לעתים אנחנו רואים דברים שלא תמיד מבינים אותם, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו ניתן לתהליכים להתבצע. ככל שנדבר פחות ונעשה יותר כך ייטב".

כזכור, המשבר עם רוסיה החריף כאשר הודיע משרד המשפטים במוסקבה כי יש לסגור את משרדי הסוכנות היהודית במדינה. לפיד כינס בתחילת השבוע דיון בנושא, ומשלחת משפטית ישראלית היתה אמורה לטוס למוסקבה כבר אתמול לפנות בוקר, כדי לשכנע את הרוסים לאפשר את המשך הפעילות. המשלחת לא קיבלה עדיין את אישור הרוסים, ובשלב זה הביקור מתמהמה, וככל הנראה יבוטל. 

תגיות:רוסיהיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה