חדשות בארץ

"עריקה סופית ממחנה הימין": המערכת הפוליטית מגיבה לחיבור שקד-הנדל

בקשת הפוליטית מימין ומשמאל מגיבים לאיחוד המפלגות של שקד והנדל. בימין טוענים כי מדובר בעריקה סופית ממחנה הימין, ובשמאל מאשימים אותם כי יקימו ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו

  • כ"ט תמוז התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית לא מתכוונים לעשות חיים קלים למפלגה החדשה "רוח ציונית", שתהווה איחוד של מפלגת ימינה ומפלגת דרך ארץ.

אמש (רביעי) חתמו איילת שקד ויועז הנדל על הסכם לאיחוד מפלגות, ומסרו כי הם לא פוסלים ישיבה עם בנימין נתניהו, אך יובילו לאחדות. השניים הציעו לסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, את המקום השלישי ברשימתם.

במערכת הפוליטית מימין ומשמאל הגיבו לאיחוד המפלגות. שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן (כחול לבן) הגיבה להקמת המפלגה החדשה של שקד והנדל וטענה כי "הצבעה לרוח הציונית היא הצבעה לנתניהו. העובדות הם שהשרה שקד ניסתה כבר לייצר ממשלה צרה בראשות נתניהו בכנסת הזו.

''אני לא מבינה את ההבדל בניואנס, מה ההבדל בין ממשלה צרה לבין ממשלה רחבה בראשותו של נתניהו. אם מה שמדאיג את יועז הנדל שראש ממשלה יעסוק בענייניו האישיים, אז ראינו שבממשלה רחבה נתניהו עסק רק בעצמו", לשון פרקש הכהן.

מפלגת הציונות הדתית הגדירה את חיבורה של שקד להנדל כ"עריקה סופית ממחנה הימין". בהודעה שפרסמה המפלגה נמסר: "הבשורה היחידה מההכרזה של שקד היא למעשה העריקה הסופית שלה מהמחנה הלאומי והימין והבחירה שלה לחבור ליועז הנדל, שמתנגד לממשלת ימין בראשות נתניהו, דבר שיוביל שוב להקמת ממשלת שמאל עם המפלגות הערביות תומכות הטרור''.

במהלך ההכרזה על איחוד המפלגות אמש, ניסתה שקד להתנער מהממשלה שהוקמה: "בראייה לאחור המהלך לא צלח, וממשלה צרה לא הצליחה לייצר יציבות שלטונית. בנוסף, לאורך כל התקופה היה חסר משהו, הייתה חסרה רוח, רוח ציונית. אזרחי ישראל, היום אנחנו מחזירים את הרוח, מחזירים רוח לאומית וציונית. אוסיף גם שכלקח, ממשלת ישראל אינה יכולה להישען על מפלגה ערבית. המפעל הציוני אינו יכול להיות תלוי באצבעות של נבחרי הציבור הערבי בישראל".

תגיות:איילת שקדיועז הנדלבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה