זוגיות ושלום בית

"שנים גדלתי על מיץ תפוזים כל בוקר, ועכשיו לוותר?! בחיים לא!"

האם אפשר לגשר על פערים בין בני זוג שנמצאים בשלבים שונים של התחזקות? איך עושים זאת?

(צילום:(צילום:
אא

למחלקת ייעוץ והכוונה פנה רועי, 35, נשוי, אב לשלושה ילדים, וסיפר: "כשנישאנו, היינו מסורתיים ולא ממש דתיים. במשך הזמן תפסתי חיזוק רוחני, ואשתי נשארה מאחור. אני מוכרח לציין שהקשר בינינו הוא טוב, והיא משתפת פעולה ביסודות היהדות. אך עדיין הפערים גדולים, ויש מחלוקות במספר כיוונים. אשמח לייעוץ".

רועי יקר - ראשית, תשמח שאשתך משתפת פעולה ביסודות היהדות. זה יפה מצידה, והיא ראויה להערכה על כך. שנית, סבלנות. אל תשכח שכשהכרתם, לא היית שומר מצוות, והפכת לכזה עם השנים. תזכור כלל שהוא ללא יוצא מן הכלל: כל קשר שהיה טוב לפני התקרבות של אחד מבני הזוג למצוות – יישאר כזה גם לאחר מכן. וכל קשר שהיה רעוע לפני ההתקרבות של אחד הצדדים למצוות – יגדיל את הפערים ויבליט את הקשר הגרוע שהיה כבר קודם לכן. הכלל הזה נבדק על ידי מאות יועצי זוגיות, ושוב ושוב מוכיח את עצמו ככלל שאינו יוצא מן הכלל.

מספרים על שני חברים שהחליטו לחצות יער של 15 ק"מ מאוקראינה. מסלול הליכה ארוך וקשה. מעט אחרי תחילת המסע, הם שמעו פרסות סוסים מאחוריהם. כשחלפה אחריהם במהירות, השניים הבחינו בעגלה הרתומה לסוסים, עמוסה בשקים של תפוזים. לשמחתם, שק גדול של 40 ק"ג נפל במרחק של 50 מטרים מהם. צעק הראשון: "השק שלי!". השני התעלם מהצעקה של חברו, ורץ לתפוס את השק. החבר, שראה שחברו רץ, רץ גם הוא במהירות, ושניהם קפצו על השק. אחד תפס בראש השק, והשני תפס בזנבו. אחד אומר "אני זכיתי בו", והשני אומר "כולו שלי". זה מושך וזה מושך. כך המשיכו לגרור ולמשוך את השק, כדרך מתווכחים על זכייה.

בתום המסע, כמו כל היהודים הטובים שיש ביניהם חילוקי דעות, ניגשו שניהם לרב ושאלו מה דעת התורה בעניין. הרב שמע את פרטי המקרה, וביקש מאחד הצדדים לצאת החוצה. שאל אותו הרב: "מצאת שק של 40 ק"ג. מדוע קשה לך כל כך לחלוק עם חברך? 20 ק"ג תפוזים לא מספיקים לך?".

אמר לו היהודי: "הרב צריך להבין – סבתא שלי, עליה השלום, נהגה לעשות מיץ תפוזים כל יום, ולתת לי לשתות. הייתי מקבל כוח, ויטמינים ואנרגיה שהחזיקו אותי שעות ארוכות. שנים גדלתי על מיץ תפוזים כל בוקר, ועכשיו לוותר?! בחיים לא!".

הרב הבין, וביקש מן השני להיכנס. ושוב, הרב שאל: "תגיד, רבי יהודי, מצאת שק של 40 ק"ג תפוזים. קשה לך כל כך לוותר על חצי? 20 ק"ג לא מספיקים לך?".

"הרב צריך להבין", אמר היהודי. "סבתא שלי, עליה השלום, נהגה במשך שנים להכין ריבה מקליפות תפוזים. עד היום, כשאני רק נזכר בטעם הריבה, אני מתחיל להתענג. ועכשיו, כשהזדמנה לי מציאה של 40 ק"ג קליפות תפוזים, שאני אוותר?! בחיים לא!".

הרב כינס את השניים, ובחכמתו פסק: "כל אחד מכם יקבל הכל!". הוא פנה לראשון ואמר: "אתה מקבל מכל 40 הק"ג את תכולת מיץ התפוזים. ואתה", פנה לשני, "מקבל מכל 40 הק"ג את הקליפות לריבת תפוזים". שניהם יצאו WIN-WIN (מנצחים).

לענייננו, רועי, יש לך אישה טובה, אך עדיין חסרה ידע בסיסי בכל הקשור לערך ולחשיבות של קיום המצוות. בינתיים יש לתמרן ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי שיהיה טוב ונחמד לכולם, ומובטח לך שעם גישה והסברה נכונה, היא תגיע לתובנות ותרדוף אחרי המצוות. הסבלנות משתלמת. בהצלחה.

לייעוץ והכוונה מהרב ירון יצחקוב וצוות המחלקה, חייגו 073-222123

תגיות:שלום ביתתפוזיםזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה