חדשות בארץ

בעומק עשרות מטרים | הותר לפרסום: צה"ל השמיד מנהרת חמאס שחצתה את הגבול

מנהרת טרור של ארגון חמאס זוהתה על ידי צה"ל, והוצאה משימוש באמצעות הזרמה של חומרי איטום לתוכה

  • י"ח אב התשפ"ב
מנהרה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)מנהרה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

צה"ל איתר והשמיד מנהרת טרור בעלת שתי הסתעפויות של ארגון הטרור חמאס, אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל - כך הותר הבוקר (שני) לפרסום.

המנהרה, בעלת שתי הסתעפויות, חצתה את הגבול שבין ישראל לעזה אך לא עברה את המכשול החדש. היא היתה אמורה להגיע ככל הנראה עד לקיבוץ עלומים. המנהרה זוהתה לפני כמה שבועות ואתמול היא הוצאה משימוש באמצעות הזרמה של חומרי איטום לתוכה.

בעקבות האיום הממשי בירי נ"ט מצד הג'יהאד האסלאמי, הוחלט בצה"ל שלא להתחיל בנטרול המנהרה בזמן מבצע "עלות השחר" ולהימנע מהכנסת חיילים לאזור המכשול. לאחר סיום המבצע עבדו כוחות אוגדת עזה במקום מתוך הנחה שחמאס לא ינסה לסכל את השבתת המנהרה.

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת אלוף נמרוד אלוני, אמר: "בתקופה האחרונה, זיהינו מאמצים לשיקום תוואי המנהור הישן, ולאחר ביצוע חקר איתרנו את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות. סיכולה מצטרף לשורת מצבעים גלויים וחשאים שפגעה בפרוייקט מנהרות הפשיטה של חמאס ונמשיך לרדוף אותם".

מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו, אמר הבוקר בטקס חילופי מפקד אוגדת עזה: "האוגדה הגיעה למיומנות ומומחיות בסיכול טרור מתחת לקרקע. אויבינו מכירים היטב את היכולת המבצעית שבנינו לאורך השנים. חמאס ושאר ארגוני הטרור לא חדלו מניסיונותיהם, ואנחנו לא חדלנו מלרדוף אותם בכל הזדמנות בה ינסו להרים ראש".

תגיות:צה"למנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה