חדשות בארץ

טרגדיה קשה: סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל נהרג מאש חברו

לוחם צה"ל סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל נהרג מירי של חברו. ככל הנראה הוא עזב את עמדתו כדי להתפלל, וכשחזר נחשד בטעות למחבל, וחברו פתח לעברו באש

  • י"ט אב התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 09:43)

אסון מחריד: לוחם צה"ל סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל נהרג אמש (שני) מירי של חברו, לאחר שחשד אותו בטעות כמחבל. הירי אירע בסמוך לעיר טול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה. הודעה נמסרה למשפחתו. "צה"ל משתתף בצער המשפחה", נמסר מדובר צה"ל.

נסיבות האירוע בבדיקה. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הלוחמים שמרו בעמדה סמוכה לקו התפר. המנוח ז"ל עזב את העמדה כדי להתפלל ערבית, וכשחזר חשד חברו שמדובר במחבל חמוש וירה לעברו שני כדורים, שפצעו אותו אנושות. פיטוסי הובהל לבית החולים 'מאיר' בכפר סבא, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בגלי צה''ל דווח כי המרחק בין הלוחמים בזמן הירי היה בין 10 ל-20 מטרים.

בתחילה דיווחו בצה''ל כי מחבלים פתחו באש והוקפצו כוחות גדולים לאזור כדי לחפש אחר החולייה שנמלטה מהמקום. בהמשך התברר גודל הטרגדיה, לפיה לוחם ירה בחברו.

פיטוסי ז"ל בן ה-20 מנתניה היה לוחם בחטיבת כפיר. הוא ומשפחתו עלו לארץ מצרפת בשנת 2014.

בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי צפוי לבקר הבוקר בזירה בכדי לתחקר את האירוע הקשה ולהפיק לקחים לעתיד.

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב הסביר את שאירע: "הלוחם שנורה עדכן את חברו שהוא עוזב את עמדת השמירה לדקות ספורות. חברו ירה בו לאחר נוהל מעצר חשוד - כולל ירי לאוויר ולרגליים. החייל היורה השתתף הלילה בתחקירים של מפקד האוגדה ומפקד הפיקוד, נטפל בו וננסה להבין מה עבר בראשו ומדוע התבצעה השגגה הזו.

בראיון לרדיו 103FM פירט כוכב: "אחד הלוחמים עוזב את העמדה המשותפת לצוות הלוחמים וחוזר לאחר כמה דקות. בוצע נוהל מעצר חשוד כתוצאה מטעות בזיהוי, ולצערי החייל היורה פוגע בו. תקרית חריגה, טרגית ומצערת ביותר. מדובר בשני לוחמים ותיקים שנמצאים כמעט שנתיים בצבא. זוג לוחמים מאותו צוות, והם מכירים היטב. הוא השתתף בתחקירים הלילה עם מפקד האוגדה. אנחנו נטפל בו ונחבק אותו. הוא זה שדיווח על האירוע מיד לאחר שקרה. הבעיה היא לא הוראות הפתיחה באש, אלא בטעות טרגית בזיהוי. בוצע נוהל מעצר חשוד מלא. טעות אנוש, שגגה, תקלה. אירוע מצער במיוחד".

יצוין כי התקרית החריגה והקשה התרחשה בזמן שצה"ל נמצא בכוננות גבוהה על רקע פיגוע הירי שהתרחש במוצאי שבת בסמוך לכותל המערבי בירושלים, אז פתח מחבל באש לעבר אוטובוס מלא בנוסעים, ופצע 8 בני אדם. שניים מהם באורח קשה. יממה לאחר מכן ניסה מחבל נוסף לדקור לוחמים, כשבאו לערוך חיפוש אמל"ח בביתו. הלוחמים ירו לעברו והוא חוסל.

תגיות:צה"לאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה