חדשות בארץ

לפיד על האסון בצה"ל: "הלב נשבר. שולח ניחומים למשפחה"

ראש הממשלה הגיב לטרגדיה הקשה בצה"ל, כאשר לוחם חשב בטעות שחברו ליחידה הוא מחבל - וירה בו למוות

  • י"ט אב התשפ"ב
(צילום: Ohad Zwigenberg / POOL) (צילום: Ohad Zwigenberg / POOL)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר (שלישי) לאסון המחריד בצה"ל, במהלכו נהרג סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל על ידי חברו בשל טעות בזיהוי. "הלב נשבר על מותו של לוחם חטיבת כפיר, סמ״ר נתן פיטוסי שנהרג הלילה בטול-כרם", אמר לפיד. "שולח בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל ניחומים חמים למשפחתו וחבריו ומחזק אתכם בשעות הקשות. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מבקש להביע צער עמוק על מותו של סמ״ר נתן פיטוסי ז״ל. ליבי עם משפחתו היקרה. כולנו מחבקים אותם הבוקר. צה"ל מחויב לתחקר ולהפיק לקחים, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו. כך יהיה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שלח אף הוא תנחומים למשפחה האבלה: "יחד אתכם אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמ"ר נתן פיטוסי שנהרג הלילה. יהי זכרו ברוך".

שרת הפנים איילת שקד הביעה צער כבד על האירוע סמוך לטול כרם שבו נהרג לוחם צה"ל. "מותו של סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל הלילה סמוך לטול כרם שובר את הלב. אני שולחת תנחומים למשפחתו, חבריו ולוחמי חטיבת כפיר. יהי זכרו ברוך", אמרה.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאלא סמוטריץ' מסר: ''הלב בוכה. תנחומים למשפחתו ולחבריו של לוחם צה"ל סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל. משתתפים בצערכם מעומק הלב ומשוכנעים שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק לקחים''.

התקרית הקשה אירעה הלילה בסמוך לעיר טול כרם. מחקירה ראשונית עולה כי פיטוסי ז"ל עזב את העמדה בה שהה כדי להתפלל ערבית, וכשחזר חברו זיהה אותו כחשוד כמחבל וירה לעברו שני כדורים. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים 'מאיר', שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר הבוקר לרדיו 103FM כי "הלוחם שנורה עדכן את חברו שהוא עוזב את עמדת השמירה לדקות ספורות. חברו ירה בו לאחר נוהל מעצר חשוד - כולל ירי לאוויר ולרגליים. החייל היורה השתתף הלילה בתחקירים של מפקד האוגדה ומפקד הפיקוד, נטפל בו וננסה להבין מה עבר בראשו ומדוע התבצעה השגגה הזו.

"אחד הלוחמים עוזב את העמדה המשותפת לצוות הלוחמים וחוזר לאחר כמה דקות. בוצע נוהל מעצר חשוד כתוצאה מטעות בזיהוי, ולצערי החייל היורה פוגע בו. תקרית חריגה, טרגית ומצערת ביותר. מדובר בשני לוחמים ותיקים שנמצאים כמעט שנתיים בצבא. זוג לוחמים מאותו צוות, והם מכירים היטב. הוא השתתף בתחקירים הלילה עם מפקד האוגדה. אנחנו נטפל בו ונחבק אותו. הוא זה שדיווח על האירוע מיד לאחר שקרה. הבעיה היא לא הוראות הפתיחה באש, אלא בטעות טרגית בזיהוי. בוצע נוהל מעצר חשוד מלא. טעות אנוש, שגגה, תקלה. אירוע מצער במיוחד", הוסיף דובר צה"ל.

תגיות:יאיר לפידצה"לאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה