חדשות בארץ

לקראת הגשת כתב אישום: הוארך מעצרו של מנהיג הג’יהאד האיסלאמי בג’נין

מעצרו של בסאם א-סעדי הוארך בחמישה ימים נוספים. הפרקליטות הצבאית תגיש נגדו כתב אישום בגין הסתה, חברות בארגון טרור ומגע עם סוכן זר

  • כ"ד אב התשפ"ב
(צילום: עטיה מוחמד/פלאש90)(צילום: עטיה מוחמד/פלאש90)
אא

הפרקליטות הצבאית הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט הצבאי במחנה עופר הצהרת תובע נגד מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, בסאם א-סעדי. בית המשפט קיבל את עמדת התביעה והאריך את מעצרו של א-סעדי בחמישה ימים נוספים, במהלכם תגיש נגדו הפרקליטות כתב אישום.

כזכור, בעקבות מעצרו של א-סעדי החל רצף אירועים מול הג'יהאד האיסלאמי, שהוביל להחלטת ישראל לצאת למבצע "עלות השחר" נגד ארגון הטרור ברצועת עזה.

בכיר הג'יהאד נעצר לאחר ריאיון שקיים בכלי תקשורת ערבי, בו התבטא נגד ישראל. סעיף האישום העיקרי נגד א-סעדי צפוי להתמקד בפעילותו המסיתה נגד ישראל. בנוסף, התביעה צפויה להאשים אותו בחברות בארגון טרור ובמגע עם סוכן זר.

א-סעדי, בן 61, נכלא בעבר שבע פעמים בשל מעורבותו בטרור. הוא נעצר בתחילת החודש במחנה הפליטים בג'נין, בפעולה של מסתערבי צה"ל ולוחמי צה"ל יחד עם השב"כ, זאת בעקבות מידע שהתקבל במערכת הביטחון לפיו הוא פועל לשיקום תשתיות הטרור של ארגונו. יחד עם א-סעדי נעצר גם חתנו, אשרף אל-ג'דה, ששימש כסייענו הקרוב.

עם כניסת הלוחמים לג'נין נפתחה לעברם אש חיה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הלוחמים, שהגיבו בירי חי. מצה"ל נמסר כי זוהו מספר פגיעות במחבלים חמושים. הפלסטינים דיווחו על הרוג מירי התגובה הישראלי. במהלך פעילות כוחות הביטחון נתפסו אמצעי לחימה שונים, ביניהם אקדח, מחסניות וכדורי M-16, וכן כסף מזומן.

תגיות:הג'יהאד האסלאמיבסאם א-סעדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה