חדשות בארץ

תיאבק בפשיעה החקלאית: יחידה חדשה נחנכה במשמר הגבול

67 לוחמים גויסו ל"יחידת התקיפה הכפרית", יחידה ייעודית להתמודדות עם פשיעה במרחב הכפרי. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר לוי: "חובה להגן על החקלאים ולשמור על תוצרתם"

  • כ"ז אב התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

בבסיס משמר הגבול בגן נר התקיים אמש (שלישי) טקס לציון הקמת היחידה לתקיפה כפרית (ית"כ). יחידה חדשה זו במשמר הגבול תפעל למיגור הפשיעה החקלאית וגביית דמי החסות מחקלאים ובעלי עסקים בצפון. בשנים האחרונות תופעות אלו הלכו והתגברו, והנזק הכלכלי לחקלאים ובעלי העסקים בצפון נאמד במיליוני שקלים. על מנת לתת מענה לפשיעה הגוברת הוחלט במשטרת ישראל על הקמת היחידה.

לשם הקמת היחידה גויסו 67 לוחמים, שיפעלו למיגור הפשיעה במחוז הצפוני של מג"ב. אחוזים ניכרים מלוחמי היחידה הינם משרתי קבע, בוגרי שירות קרבי במג"ב ובצה"ל. מקצתם לוחמי סדיר של החיל, שהתגייסו ליחידה במסלול ייעודי.

בשבועות האחרונים סיימו הלוחמים את ההכשרה, שכללה מארבים, תצפיות, יירוט ולוחמה ניידת שמקנה ללוחמים יכולות ואמצעים נוספים להסוואה והיטמעות בשטח. הקמת יחידת התקיפה הכפרית הראשונה של משמר הגבול מצטרפת למגוון יחידות הפועלות בשטחים החקלאיים, ביניהן היחידות המרכזיות המשלבות מודיעין, חקירות, בילוש ומערך מתנדבים שפרוס בכל רחבי ישראל.

הטקס נערך במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן; מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא; מפקד מג"ב צפון, נצ"מ גולן שרון; סגל הפיקוד הבכיר במחוז הצפון וראשי מועצות.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר: "חוסנה ועוצמתה של המדינה ניכרת בגבולות וביישובי הספר, בהם החקלאים מעבדים את אדמתם ומקיימים את שגרת חייהם בבטחה. למשמר הגבול קשר היסטורי ועמוק עם ההתיישבות. אנו מקיימים מסורת ומורשת רבת שנים בשמירה על הביטחון של המרחב הכפרי. החיל פרוס בכל המועצות האזוריות במדינת ישראל ופועל במגוון יחידות ויכולות. השמירה וההגנה על בעלי העסקים במרחב הכפרי והלחימה בפשיעה החקלאית יש בה ערך לאומי מהמעלה הראשונה. החקלאים מוציאים לחם מן הארץ בזיעת אפם, ועלינו מוטלת החובה להגן עליהם ולשמור על תוצרתם".

מפקד מג"ב צפון, נצ"מ גולן שרוני, הוסיף: "מדובר באירוע משמעותי בתפיסת ההגנה המרחבית של משטרת ישראל ובמתן מענה לחקלאים ובעלי העסקים. הקמת היחידה היא חלק מתהליך משמעותי של למידה והתקדמות מתמדת המתבצעת במשמר הגבול ומשטרת ישראל, על מנת להתאים את עצמנו לאתגרים המבצעיים ולמציאות המשתנה במגזר הכפרי".

תגיות:משמר הגבולפשיעה חקלאית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה