חדשות בארץ

לפיד לא פוסל הישענות על המשותפת: "דברו איתנו אחרי הבחירות"

יו"ר יש עתיד סירב לשלול את האפשרות שיישען על תמיכתה של הרשימה המשותפת בממשלה עתידית בראשותו. הוא קרא לאיחוד טכני בין העבודה ומרצ: "איחוד ביניהן חשוב מאין כמותו"

לפיד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)לפיד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:48)

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר היום (חמישי) כי הרשימה המשותפת לא תשב בממשלה הבאה, אולם סירב לפסול את האפשרות להישענות על תמיכתה: "המשותפת לא תהיה בממשלה כי המשותפת לא רוצה להיות בממשלה", אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "הם הודיעו את זה אלף פעם. אבל אני אומר שוב – דברו איתנו אחרי הבחירות".

לפיד הוסיף וקרא לאיחוד טכני בין מרצ והעבודה לקראת הבחירות: "איחוד ביניהן חשוב מאין כמותו. הסקרים היחידים בהם נתניהו הוא מעל 61 אלו הסקרים שבהם אחת משתי המפלגות האלה, העבודה או מרצ, נפלו מתחת לאחוז החסימה. זה מסוכן כי זה יחזיר בדיוק את ממשלת נתניהו ובן גביר. אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו".

בתגובה להימנעותו של לפיד מלשלול שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, נמסר מהליכוד: "ללפיד אין איך להקים ממשלה בלי המשותפת, אבל ישראל זקוקה לממשלה לאומית יציבה - ורק הליכוד יכול להקים אותה לארבע השנים הקרובות".

בש"ס אמרו כי "לפיד הודה היום שהתוכנית היחידה שלו להקמת ממשלה היא רק בתמיכת המשותפת, גם אם מבחוץ, ואז לנסות לפלג את הימין. לכל אזרח ישראלי ברור היום: זו או ממשלה לאומית יציבה בראשות נתניהו וש"ס חזקה לצדו שתדאג לצביון היהודי, או ממשלת שמאל מסוכנת, מנותקת מהיהדות, התלויה במפלגות הערביות".

במפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד הגיבו כי "לפיד מודה שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת. ממשלת 61 שתיסחט על ידי המשותפת זו ממשלה צרה ורעה למדינת ישראל. רק הרוח הציונית תוביל להקמת ממשלת אחדות, ציונית, יציבה וטובה לישראל".

תגיות:יאיר לפידהרשימה המשותפתמרצמפלגת העבודהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה