חדשות בארץ

ליברמן: נוציא צווי מניעה נגד המורים; שאשא ביטון: "לא מעוניין להגיע להסכם"

שר האוצר אביגדור ליברמן פנה לפרקליטות בבקשה להוציא צווי מניעה למורים המאיימים לשבות. ראש הממשלה לפיד: "מבקש מהצדדים למצות את תהליכי המשא ומתן"

  • א' אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (ראשון) בצהריים עם שר האוצר אביגדור ליברמן בניסיון לפתור את המשבר במערכת החינוך. הפגישה באה על רקע מסיבת עיתונאים שקיים הבוקר ליברמן, במהלכה אמר כי פנה לפרקליטות בבקשה להוציא צווי מניעה נגד הסתדרות המורים וארגון המורים העל-יסודיים. בסיום הפגישה אמר לפיד כי "יבחן את נושא צווי המניעה" וביקש מהצדדים "למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן".

בפתח מסיבת העיתונאים אמר ליברמן: "נאלצנו לפנות לפרקליטות ולבקש להוציא צווי מניעה על מנת ששנת הלימודים תיפתח כסדרה". חשוב לציין, כי הוצאת צווי מניעה הינה פעולה מורכבת מבחינה משפטית. על פי החוק, הסמכות לכך נתונה בידי המעסיק של המורים, דהיינו משרד החינוך.

שר האוצר הביע את תקוותו כי בסופו של דבר שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אכן תתמוך בו בדרישה לפתוח את שנת הלימודים. עם זאת, הוא טען כי לדברי הפרקליטות, בשל השלכות השביתה על המשק, משרדו יהיה רשאי להגיש לבית המשפט את הבקשה לצווי מניעה, גם אם משרד החינוך לא יהיה חלק מהמהלך.

כזכור, ביום רביעי האחרון אמר יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, כי ישקול להשבית את בתי הספר התיכוניים. ליברמן התייחס לדבריו של ארז ואמר: "נפגשתי איתו, שאלתי מה מפריע לו, הוא אמר שרק סעיף אחד – והסכמתי. במקום לחתום, הוא חזר אחרי כמה ימים עם מסמך של 29 סעיפים. אני לא יודע מה יש שם, נראה שזה בעיקר תשומת לב וכבוד".

ליברמן הבהיר, כי ימצה את המשא ומתן עד תומו: "אנחנו ממשיכים במשא ומתן וגם עכשיו נמצאים במשרד האוצר מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר וכל הצוותים המקצועיים. עד הצלצול הראשון אנחנו ננהל משא ומתן".

שרת החינוך תקפה את דבריו של ליברמן: "מי שמבקשים צווי מניעה בזמן שיושבים צוותים מכל הצדדים למשא ומתן כדי להגיע להסכמות, מוכיחים שאינם מעוניינים להגיע להסכם, ולא מתעניינים בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים".

שאשא ביטון הוסיפה כי במשרד החינוך ישבו ובנו תכנית מקיפה עם פתרונות ומענים לפערים בין הצדדים, ו"הגיעה העת שמשרד האוצר יציב את ילדי ישראל והוריהם בראש סדר העדיפויות ויעשה הכל כדי להגיע להסכמות שיאפשרו את פתיחת שנת הלימודים. לא רק בשנה הנוכחית, אלא גם בשנים הבאות. זאת תוך כדי קידום מורים חדשים במערכת ושימור והמרצת המורים האיכותיים שנמצאים במערכת כיום".

ליברמן השיב על דבריה של שרת החינוך בעוקצנות, ואמר כי במצע של תקווה חדשה מציעה המפלגה לשלם 8,000 שקל למורה מתחיל בעוד משרד האוצר מציע 9,000 שקל: "הבעיה המרכזית אינה כספית, אלא תפיסתית – וזו מהות המחלוקת".

לעת עתה, המגעים בין הסתדרות המורים לאוצר תקועים. כרגע ניתן להעריך, כי גוברים הסיכויים לשביתה במערכת החינוך ב-1 בספטמבר.

תגיות:יאיר לפידמערכת החינוךאביגדור ליברמןיפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה