חדשות בארץ

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: "המשטר האיראני משקר לכל העולם"

בנאום בשוויץ הזהיר כהן מפעולותיה של איראן וחשף: "במהלך תפקידי כראש המוסד עשינו הרבה מבצעים נגד תוכנית הגרעין האיראנית, כולל בלב ליבה של איראן"

  • ב' אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל /פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל /פלאש 90)
אא

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן,  נאם היום (שני) בכנס של ההסתדרות הציונית העולמית בבאזל, והתייחס להסכם הגרעין המתהווה בין ארצות הברית לאיראן. הוא הזהיר בדבריו שכל טעות מול האיראנים במהלך המשא ומתן לחתימה על הסכם גרעין חדש עלולה לגבות מחיר כבד מארה"ב ותפגע ביציבות המזרח התיכון: "המשטר האיראני משקר לכל העולם, ואנחנו הוכחנו זאת כשהבאנו אלפי מסמכים מהארכיון האיראני, שהוכיחו כי האיראנים שיקרו לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א)".

לדברי כהן, "המשטר באיראן הוא המממן העולמי של הטרור בעולם. הממשל הזה קורא להשמדת מדינת ישראל מהמפה. איראן מנסה לכתר את ישראל מהדרום בעזה דרך הצפון בסוריה ובלבנון. היא מאמנת ומממנת ארגוני טרור ומאפשרת לארגוני טרור לשלוח לעבר ישראל אלפי טילים".

בנוגע למאמצי הסיכול שמקיימת ישראל למניעת התחמשות גרעינית איראנית, אמר כהן כי במהלך כהונתו כראש המוסד התקיימו מבצעים רבים נגד תוכנית הגרעין האיראנית "כולל בלב ליבה של איראן". הוא הוסיף כי "ישראל תעשה את כל הדרוש כדי לעכב ולמנוע מהאיראנים לבנות פצצות אטום שיאיימו על המדינה".

ראש המוסד לשעבר התייחס בדבריו גם להסכמי אברהם, ואמר שבעיניו עבודת המוסד איננה רק איסוף מודיעין אלא גם קידום תהליכי שלום: "ראינו את התוצאות האלו בחתימת הסכמי אברהם, אני מתפלל שעוד אומות מהאזור שלנו יצטרפו לטרנד השלום".

בניגוד לשיח בישראל ובארצות הברית, באיראן מכחישים כל התקדמות לחתימה. נשיא הרפובליקה האסלאמית, איבראהים ראיסי, פסל אפשרות להיפגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, במסגרת עצרת האו"ם שתתקיים במהלך ספטמבר ואמר כי "לאיראן לא תהיה שום תועלת מפגישה שכזאת".

ראיסי הוסיף כי "אין טעם לדבר על חידוש הסכם הגרעין במידה וסבא"א לא יפסיקו את החקירה בעניין שרידי האורניום שנמצאו באתרים לא מורשים ברחבי המדינה".

הנשיא, שמציין בימים אלו שנה בתפקידו, לא שכח לאיים על מדינת ישראל ואמר כי אם תנסה לממש את איומיה להשמיד את תוכנית הגרעין של ארצו "לא יישאר זכר מהמשטר הציוני".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:איראןהסכם הגרעיןיוסי כהןאיבראהים ראיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה