חדשות בארץ

זהירות: מלון דניאל בהרצליה עבר להכשר מקל מאוד. שימו לב

מלון דניאל בהרצליה ביקש לקבל כשרות מקלה ביותר, של רבנות העיר שוהם. חבר מועצת העיר מזהיר: "הונאת כשרות"

  • ה' אלול התשפ"ב
(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

מלון דניאל בהרצליה יחל מהשבוע הבא לקבל שירותי כשרות ממועצת שוהם בראשות הרב דוד סתיו, לאחר שהדבר אושר חוקית בעקבות הרפורמה של ח"כ מתן כהנא.

ברבנות העיר הרצליה ציינו כי מלון דניאל ביקש לקבל הקלות בכשרות, וכשסורבו הודיעו כי יעברו לכשרות של מועצת שוהם.

בארגון כושרות טוענים שיש בעיה חוקית שעומדת בפני רבנות שוהם, ושלא מאפשרת להם לספק שירותי כשרות. כיוון שמועצת שוהם מחזיקה מפקח אחד בלבד, ועל כן אינה עומדת בנהלים. הארגון מצטט את הנכתב בחוק הכשרות: "רב עיר או רב מקומי מחוץ לתחום הרשות המקומית שבה הוא מכהן, ובלבד שביום פרסומו של חוק זה יש לו מערך שירותי כשרות, הכולל מפקחים ברשות המקומית או במועצה הדתית שבה הוא מכהן".

"לשון החוק קובעת כי רק רבנות מקומית שיש לה 'מערך מפקחים' ביום כניסת החוק לתוקף יכולה לתת כשרות לעסק מחוץ לתחומה. ברבנות שוהם הצהירו בזמן כניסת החוק לתוקף כי ישנו רק מפקח אחד, מובן שאי אפשר לקרוא לאדם אחד 'מערך כשרות'", טוענים בכושרות.

חבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב, שלח אתמול (רביעי) מכתב חריף לרב הראשי לישראל והראשון לציון, הרב יצחק יוסף, וביקש להזהיר את הציבור בבעיית הכשרות שנוצרה במלון דניאל, "אני מצר על בחירת מלון דניאל, להוריד את רמת הכשרות, ולפגוע במועצה הדתית הרצליה שסיפקה לו שירות מעולה עשרות שנים, אך מעל כל זאת, מתייצבת תמונה של הונאת כשרות לכאורה, עליה אנו חייבים לתת דעתנו".

במכתב, שנשלח גם לראש העיר הרצליה, יו"ר המועצה הדתית הרצליה, רבני המועצה הדתית הרצליה, מנהל מחלקת כשרות הרצליה ומנכ"ל מלון דניאל, פירט צדיקוב כי "מעבר לפגיעה בפרנסת תושבי העיר שעבדו בהכשרת המלון, הרי שהתקנות החדשות שנקבעו ע"י השר כהנא מחייבות מערך מפקחים כנדרש בחוק ע"מ להעניק כשרות בעיר אחרת, תבחין שרבנות שוהם לא עומדת בו כיום. על כן מנכ"ל מלון דניאל ורבנות שוהם עוברים למעשה על החוק בחומרה ובחוסר אחריות.

צדיקוב ביקש מהרב הראשי לפעול ב-3 רבדים נגד המעורבים: האחד - להזהיר ברבים בארץ ובחו"ל על בעייתיות הכשרות הנוכחית, לבל ייכשל הציבור. השני - לשלוח מכתב אזהרה חמור למלון דניאל, לבל יפרסם כי המלון כשר, והשלישי - להפעיל סנקציה משמעתית כנגד המועצה הדתית שוהם, על מתן תעודת כשרות בניגוד לחוק.

הרב זמיר כהן - למה לאכול כשר?

תגיות:כשרותהרצליהמלון דניאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה