חדשות בארץ

טרגדיה כפולה: איתן פיכמן ז"ל שהתמוטט בטנק ונפטר - שכל את אחותו אפרת לפני 6 שנים

איתן פיכמן התמוטט בטנק ונפטר. לפני 6 שנים נפטרה אחותו אפרת כתוצאה ממחלת הסרטן. "נתראה בגן עדן", כתב פיכמן לאחותו לאחר שנפטרה

  • ה' אלול התשפ"ב
סמל איתן פיכמן ז’’ל (צילום: דובר צה’’ל)סמל איתן פיכמן ז’’ל (צילום: דובר צה’’ל)
אא

לוחם השריון סמל איתן פיכמן ז"ל, שנפטר אתמול (רביעי) בטנק במהלך תרגיל של צה"ל, שכל את אחותו אפרת ז"ל, שנפטרה מסרטן לפני 6 שנים. אחותו שירה סיפרה הבוקר ל-ynet, כי אחרי פטירתה של אפרת היה זה איתן שהחזיק את המשפחה.

"איתן היה האור שהחזיק אותנו, הוא נשאר צמוד להורים. הוא היה בחור שקט, צנוע, טוב לב, אחראי ואכפתי, שמסור מאוד לתפקיד בצבא. הייתה לו סבלנות עד אין קץ. הוא הגיע לצה"ל מלא מוטיבציה, המפקדים אהבו אותו מאוד, והוא עשה עבודה טובה. הוא תכנן להיות מפקד", סיפרה האחות השכולה.

שירה הדגישה כי אחיה היה בריא לחלוטין: "אולי הוא איבד שיווי משקל וקיבל מכה בראש, אני לא יודעת. לא הייתה לו בעיה רפואית וגם לא בתפקוד, הוא היה מיומן מאוד. הוא לא נכנס למשהו שאסור בכוונה, זו ממש תעלומה ואנחנו ממתינים לתוצאות".

עוד הוסיפה שירה כי אחיה השתתף במבצע "עלות השחר" ותפקד ללא דופי. הפעם האחרונה שאחיה היה בבית היה לפני שבועיים. "הוא סיפר לנו שחם מאוד בתקופה הזו, אבל אף פעם לא התלונן. לא היו לו מילים רעות להגיד, והוא גם לא רצה להדאיג את אמא", אמרה.

בערוץ 7 פורסם מכתב שכתב איתן ז"ל לאחותו לאחר פטירתה: "היית האחות הכי טובה בעולם, אני אוהב אותך עד אין סוף. שמח שהכאבים והסבל פסקו, אבל אני עצוב בשבילי, בשביל המשפחה ובשביל העולם שהפסיד אותך, נתראה בגן עדן".

אתמול התרחש האסון הכבד, כאשר פיכמן ז"ל בן ה-19, תושב באר שבע, נהרג במהלך תרגיל טנקים פלוגתי שנערך בשטח אש הסמוך לבסיס נפח שברמת הגולן. האימונים בצה"ל, שהופסקו בעקבות הטרגדיה, חזרו לפעול כרגיל הבוקר. דובר צה"ל מסר כי החזרה תבוצע לאחר חידוד נהלי הבטיחות בכלי הרק"ם לכלל המפקדים והחיילים ביחידות הרלוונטיות, ובלימוד התחקיר הראשוני לאירוע זה ואירועי עבר דומים. מסקנות התחקירים יופקו ויילמדו בשטח. במקביל נמשכת חקירתה של המשטרה הצבאית.

תגיות:איתן פיכמן ז"לצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה